|
|
|
|---|---|
|
Måste bara få dela med mig av mina underbara erfarenheter från denna eftermiddag. Kom hem från lumpen idag, såg att vägarna här i sthlm var torra, till skillnad från bodens snötäckta vintervägar. Kände att det otroligt redan förväxta begäret av första riktiga provturen med biturbon var för stort nu. Äntligen kunde jag provköra. Satte mig i bilen, tryckte upp garageporten, startade och rullade ut. När jag äntligen tagit mig ut på de torra vägpartierna jag sett på bussen hem så klev jag på. Ettan visste jag skulle vara meningslös, så tvåan låg redan i. Full gas, 2-3-3500-VRÅÅÅÅÅL och spin upp till varvstopp.. Ett alldeles underbart motorvrål från det dubbla 2.5" avgassystemet som mynnar ut precis innan höger bakhjul med blott två minimala simons fullflödesljuddämpare. Tryckte ner kopplingen och lade i trean. Samma procedur upprepades. 2-3-3500-VRÅÅÅL och hjulspinn upp till varvstopp. Givetvis akkompanjerat av ett karaktäriserande pysch, när gasen släpptes upp. Dock ej något överdrivet.. har inte haft råd med en FET dump än. Får nöja mig med den hks jag hade liggandes. men öppen är den. Fyran kunde jag tyvärr inte testa då det var för mycket trafik och vägen inte lämpad för dessa farter.. inte heller min motorhuv som inte går att stänga utan endas hålls igen av säkerhetsspärren. Huvlås ligger på hyllan, måste ta upp ett hål i huven först... Mina sommardäck som är rätt slitna var väl inte direkt de optimala för detta vägunderlag, men det var fruktansvärt kul! film kommer senare.. jag lovar TwinTurbo=Twice the fun :D | |
| Lät roligt. Har du byggt bilen själv? Vad har du för grejer i den, sprut osv? | |
|
Mycket kul att höra... Håller själv på med ett biturboprojekt..www.bmw535bitic.tk... Kan du inte maila lite bilder på din turboinstallation m.m. till mig på martin.israelsson@utb.nybro.se, alltid kul att se. Du måste även lägga upp film snart.... -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
BMW-Izze jag får inte fram din sida. RWD? Ja tack! Att styla en Volvo är som att sminka en gris. |
|
|
originalsprut och tändning, men med m5 3.8 spridare i bryggan och 2st 400cc som styrs av ett 3d-mappat mf2 tillskottsprut. modifierad lmm och annat chip än original med höjt varvstopp m.m. Har även ett MSD 6BTM på gång för att kunna backa tändning på laddtryck. Har byggt bilen själv. aggen är dubbla t25:or.. hade hellre sett gt28bb eller något sånt... men men.. fick ett bra pris. på sikt blir det ny motor, dock fortfarande e28 och m30 dock singelturbo och pulssplitt-rör, riktigt sprut m.m. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
förresten izze, din sida är helt vit :/ TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
VAD ÄR DET NI SÄGER? Är sidan helt vit? Kommer det något felmeddelande eller vad händer, gör den funkar fint här. -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
ja här om dagen skrek antivirus progget om att du hade en trojandropper på gästbokssidan /Stefan K |
|
| Nu funkar sidan för mig iallafall;) | |
|
dot.tk adresser brukar balla ur rätt som det är, de har nog lite dålig serverkapacitet skulle jag tro. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
JA, ibland är det lite cp med dot.tk men då .tk inte vill vara med kan ni använda den rätta adressen till sidan istället, nämligen Länk. HAr varit med om att dot.tk strejkar lite med oftast bara en kort stund.. -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Kom det aldrig någon film? :( | |
| film finnes men släpps tyvärr inte av honnom! | |
| tråkigt.. :( | |
|
jo han skulle göra om den lite eller vad han sa, men när jag får igång den igen då blir det filmer =) (och om du inte vet det redan så är det samma bil fast ny ägare) www.535twinturbo.com |
|
| ok! då är jag med.. läste på hemsidan om "den gamla ägaren..." | |
|
Härligt att höra, tog själv första provturen för 2 veckor sen. Svårt att sluta ta provturer bara, och fästet är ju inte de bästa nu heller /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.