|
|
|
|---|---|
|
Ska turbo konvertera min 535 o vill ha bort LMM o köra med pamm sensor istället men nu har jag läst att det är en inbyggd luft temp givare i original lmm! kan man sätta dit en eftermarknads givare? Hur har ni gjort som kör utan LMM ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
| Låt den inbyggda sitta kvar och ersätt bara LMM med mapsensor. Lättast och bäst. | |
| fan satsa på ett riktigt sprut zacka, snabbast i tribal garaget ;) | |
| Vad är en pamm-sensor...? K... | |
| mapp ska stå | |
|
hehe skrev lite snabbt det ska stå mapp sensor :) har inte så mkt pengar över till bmw längre, så det få tyvär bli SMT6 tillsvidare iaf har inte ens börjat då jag inte ha tillgång till garage ännu :( men snart så Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
men om jag ska använda mig av original luft temp sensor så måste jag behålla lmm då den sitter inbyggd i lmm Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| plocka ut den bara | |
|
Ok så det går att plocka ut en :) ok då ska jag se vad jag kan göra :) tack för tipsen iaf ..//zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Funkar kanon att plocka ut luft tempgivarn ur lmm:en. Jag har min att hänga löst kvar i motorummet inkopplat till samma kablar som den var förr. (fick problem med tomgången om jag inte hade den inkopplad) Mvh:Anders Elenius www.tvrt.tk |
|
|
okej tack Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Här står det litegrann om vad man ska göra för att ersätta lmm med map och temp samt en hel del annat intressant runt just smt6. Länk /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.