|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är dax och det ordnas en liten körning på hal is, Frågan är om man skulle kanske ta med sig en picknick korg och åka ut i till isbanan och njuta av det fina vintervädret och prova på lite halkkörning? Eller om vi ska ta en normal fika träff? Jag själv är osäker om mitt deltagande pga annan verksamhet. Välkommen att diskutera Mvh Fredrik | |
|
det bästa vore ju förstås att göra som du säger, man kan ju förena nöje med fika tillsammans blir det en oslagen kombination ;) man får ju frisk luft samtidigt också "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| Jag förenar gärna fika med nöjeskörning! Men kl 14 blir för tidigt för mig att hinna till Umeå. Beror ju på sen vart vi ska sladda också om det blir bestämt!? Var prat om nån is vid Vännäsby. | |
|
Har inte kommit nåt svar från han i vännäsby/spöland så jag ska fara till han som har hand om isbanan här i hörnefors och fråga om vi kan låna den.. och som sagt,fika och iskörning på samma gång...blir det bättre?? =) |
|
|
tror den i tavelsjö ska vara bra nu, far dit och kollar den imorgon. blir lite väl långt till h-fors för vissa! "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| mjo det är sant.....latoxe...=) | |
Blindhenke |
Ja, sätt ett datum å tid så kan vi träffas vid Statoil så följs vid tilll banan... |
|
Patrik: Hur ser banan ut i tavelsjö? Drive hard or go home..! |
|
|
ska fara o kolla närmare i dag o dra en liten repa på den ;) "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
Ok...det låter bra det. Har fixat fin fina priser till tävlingen så vi vill se ett stort deltagarantal...! |
|
|
Status: Banan lika igendrevad som i lördags, lär nog inte plogas på ett tag :( "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
Vem plogar??? du får väl fara å jaga på dem....vi måste ju ha ett ställe att vara på. Jag ska fara å kolla med han här i h-fors för säkerhetsskull för jag vet att den banan är plogad. Drive hard or go home..! |
|
|
dom som plogar brukar sällan ha tid till det utan dom har alltförmånga bilar att reparera åt andra tyvärr, ska nog sticka dit imorgon å höra efter om dom skulle kunna ploga iaf "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
hur blev det med isbanan i spöland då??? (den på älven som blindhenke tipsade om) "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
Blindhenke |
jag ska fara å kolla om dom har skottat på fredag.. annars ska jag höra om nån kan fara dit å skotta.. /blindhenke |
|
Det spelar ju ingen roll vilken bana vi kör på,bara den finns och är plogad. Men henke finns det nån schysst kurva (gärna lång och lagom tvär) som man kan drifta igenom??? Men vi måste ju bestämma oss för en bana och använda nån av de andra ifall den ej är plogad..? eller? Drive hard or go home..! |
|
|
Hur går det med banorna grabbar?? Drive hard or go home..! |
|
|
skulle inte ha tid att ploga, har fullt upp med att laga bilar, dom tar på sig för mkt helt enkelt, och jag baki trakrorratten är som att låta en blind gubbe hitta sin vita käpp på andra sidan stan tyvärr ;) "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| Men fikaträffen är väl iaf på det gammla vanliga stället ändå? Sen vad som händer där efter får vi se då? :-) | |
|
Vad är det som gäller nu då Juhani? Träffas på ersboda bilservice 12:00 eller?? och sen åka dit det finns en bana...? eller annan plats där man kan utöva drifting? |
|
|
Det vet jag inte... jag frågade ju :) Hur ni hade tänkt det med fikaträff och "sladda lite på isen" kombinationen :) Såhär står det iaf på bmwcs-nord hemsidan: "Umeå har nu också kommit igång, fikaträff första lördagen varje månad. Samling vid Ersboda bilservice kl. 14:00" Sen ifall tiden inte stämmer just denna lördag får vi väl skriva här isåfall... ? Sen så ska ju jag fotografera, någon annan filma, några titta på och resten snurra runt... då blir det ju inte speciellt mycket fika just då.. så om vi skulle ta och ta fikat efter ratt snurrar övningarna? dvs: 14:00 samlig vid ersboda. 14:15 färd till isen och efter snurrarna så åker vi tillbaka i umeå för eventuell fika. Eller att vi tar med fikat och de som vill kan fika på plats njutandes av naturen och snurrande bilar... ELLER ifall ingen har hittat någon bana så tar vi en vanlig fika heltenkelt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.