|
|
|
|---|---|
|
Kan gratulera mig själv och andra som skall turbokonvertera M50b25(TU) alltså ni som har motorn med Tecnical Update och VANOS from93>>. Dessa motorer had Tändsystemet DME 3.31 vilket har Dubbla! knacksensorer och sänker tändning vid en ev knackning...:) Turbomotorns fiende nr1! Himla trevligt när man upptäcker sådant godis inbyggt!... //Martin :-D "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 | |
|
På vilken adress skickar jag blommorna?! :-) Håller själv på med en M50B25TU. ska jag vara riktigt ärlig så visste jag faktist inte vad TU stod för. Man lär sig något nytt varje dag! |
|
| Trodde alla visste att det var knacksensorer på dom. Om man kollar under insuget så sitter dom skruvade i blocket. Frågan är väl hur flexieblt programmet är för spikningar. Tror inte att det har möjlighet att backa tändningen mer än några grader, men det är ju klart bättre än ingenting. | |
| Har ingen vidare koll på BMW (än) men man lär sig. Tänkte använda sensorerna som ett skydd mha Saabs gamla APC/magnetventil för att styra ner turbotrycket vid knack, nu slipper man joxa med APC boxens k-potentiometer för att få Saabs knacksensor att lira med BMW blocket, så det underlättar om man vill ligga på gränsen. | |
|
Appropå detta med vanos och knacksensor. Har alla M50 med vanos knacksensor? |
|
|
Kim: din maskin heter nog M54B30 :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Du har knacksensor på din bil Kim :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
En kompressor kanske? ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| 325 med vanos har 2 sensorer. Sänker inte tändningen mycket några grader sen bryter den systemet. men det går ju säkert att bygga till en indikator som blinkar vid spikning och ha det som hjälp. | |
|
Sikko: hittat någon lambda? Sitter det dubbla databoxar i alla M50 med vanos? |
|
| Lambdan funnen iaf en lambda. Det sitter en box för vanos iaf i s50. Kan även vara startspärr som du tänker på. | |
|
fan va bra, ringer dig imorgon jag tänkte på om kabelhärvan för m50 med vanos har 2 eller om den ena är till automatlåda (inte den motorn jag köpte av dig) |
|
|
Sluta fega med knacksensorer! |
|
|
Är det inte billigast att köpa ett vettigt sprut med än gång! och slippa alla problem med spikningar och hål i kolvarna...En ny motor är ju inte billig heller! KEEP THE THROTTLE WFO WIDE FUCKI´N OPEN |
|
|
någon som vet vilka motorer det är 3-poliga och vilka det är 2-poliga knacksensorer på? Jag försöker hitta kabelhärva till min 525i motor från -94 |
|
|
fullingbusen.. jeg tror det beror på om du har bosch eller siemens dme |
|
|
fan, finns det ingen prespriktionstid på inlägg på autopower, kolla datom orginalpost,,, typ 4 år sen jag skrev detta :) får fortfarande mail om tråden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.