|
|
|
|---|---|
|
Hej Min 328:a -95a blöddrar lite ur avgasröret när man släpper upp gaspedalen, någon som vet vad det kommer ifrån? Den "tvekar" lite ibland också vid hård acceleration. Bilen har gått 4100 mil | |
|
Tja, samma med min 325:a, blöddrar också.. samt tverkar vid hård acceleration.. men den har gått 12000mil. Vet dock ej vad det beror på. :! |
|
Jonny |
Samma med min 328 som har gått 12000mil tycker att min har blivigt lite slö på höga varv i lite högre farter. |
| Hallo! Har ni orginal avgassystem? | |
|
Ärligt talat så vet jag inte om det är orginal på min, det låter mer om min 325:A än min polares 328:a, men det betyder ju inte att det är sportavgas på. Men många säger att det måste vara det, kan man kolla det på nått sätt? :! |
|
| Jag har orginal iaf. Har funderat på om ljudet uppstår när den där flapen öppnar och stänger sig i ena pipan | |
|
ja, kanske är det därifrån ljudet kommer,men det jobbiga är ju att bilen tvekar vid acceleration, eller? :! |
|
Jonny |
Jag har inte orginal utan sportavgassystem det var min 328 som hade gått 12000mil och tycktes vara lite slö på höga varv |
|
Jaha, stängs ena pipan alltså? Jag har noterat att det bara ryker ur ena pipan på min 328 på tomgång. Jag trodde det var något fel. Ska det alltså vara så? Varför? |
|
|
Ena pipan hålls stängd av avgasspjället vid låga varvtal för att hålla ljudnivån nere. Mvh Micke t/ 328-96 520-92 B6 3,5-89 |
|
|
samma med min 325:a. Fick svar av en förra året att det kan vara något i ljuddämparen som "täpper" till.Känns oxå som om den är lite slöare, fast jag upplever det vid låga varv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.