|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Kylarfläkten (heter det så?) på min 520 -97 ger ifrån sig mystiska ljud vid kallstart. Det brummar kraftigt, kommer och går i vågor. Jag öppnade huven med motorn på och kunde se att fläkten vibrerade, vet inte om den skrapar i plastkåpan. När bilen blir varm försvinner det. Någon som vet vad detta kan vara? Tacksam för svar, Beemer | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara början till ett vattenpumpshaveri ??? Bryt i fläktvingarna och se om dom glappar och kolla detta omgående !! Kan ju även vara viskokopplingen som är nått fel på?? ///MVH Hasso Länk |
| Oj, det låter allvarligt. Ska man undvika att köra bilen? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Allvarligt nja är det vattenpumpen som är på gång så kan du få stopp när som helst, en koll är nödvändig för att se vad det är som håller på att ge sig. Nått är det som inte är som det ska och det kan bli en betydande merkostnad om fläkten skulle göra rent hus. Inte skulle jag åka längre än vad statsbussen går iallafall innan jag vet vad det är som är fel. Min pump skar utan någon som helst förvarning, 4 km hemifrån, jag kom hem men knappt mer, "rullade" sista kilometern. ///MVH Hasso Länk |
|
OK. Tack för snabbt svar! Ska ringa till verkstan för koll, själv är jag helt pantad på området. :-( /Beemer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.