|
|
|
|---|---|
|
Någon som känner sig hemma på dieslar och seriell programering??,Verkar som ett bättre alternativ till "Kcr" eller chip. Har en 330-02,Någon som testat något av ovantående. | |
|
Kan inte saga att jag ar sa hemma pa det, men visst later det som en smidig losning. Vad jag har last sa beror det pa vilken seriell uppdatering man gjort ifall BMW kan upptacka att bilen ar modifierad nar de kopplar in diagnosdatorn. Kan nog vara vart att kolla upp detta innan man valjer att uppdatera. Fordelen med tex KCR-box ar att man enkelt kan montera bort den nar man tex har bilen inne pa service pa BMW vilket kan vara bra om man inte vill forlora garantin eller om man lanar ut bilen till ngn som man inte vill skall ha den okade effekten;-)) For mig kanns vanligt chip som den minst lockande varianten. //Örjan C |
|
|
BMW har haft ett antal rätt omfattande motorhaverier på chiptrimmade dieslar, så de kollar garanterat upp om bilen är trimmad! (finns tydligen ett servicemeddelande som gått ut till verkstäderna om detta) Om de ser att bilen är manipulerad i styrelektroniken, gäller inga garantier eller good-will. Troligen kan det även bli svårt att få ut försäkringspengar med... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Det ar inte sa konstigt att man kan fa omfattande haverier efter trimmning av dieslar. Man kan ju fa ut i stort sett hur mkt effekt som helst genom att spruta in mer diesel och oka laddtrycket. Det verkar dock som att de "seriosare" trimfirmorna inte maximerar effekten utan forsoker hitta en vettig balans mellan hallbarhet och okad effekt. For dieslar likval som for bensinare galler det att kora med insidan om man har uppdaterat den! Har kollat forsakringar och det gar tydligen att forsakra en uppdaterad bil. For en 530d med ACS uppdatering sa skulle trafikforsakringen ga upp en klass. //Örjan C |
|
|
Oreo, likväl finns det många bilar som har havererat av trimning! BMW har som sagt skickat ut ett servicemeddelande om detta till sina verkstäder... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan: Ja, jag har ocksa hort det och det skulle vara valdigt intressant att fa reda pa hur manga det ar, vilken typ av trimmning de gjort och aven hur de kort. Har inte hort nagon har pa forumet som bilen har rasat for och KCR havdar att ingen bil har rasat pga anvandning av deras produkter (hur de nu kan vara sa sakra pa detta och det skulle val inte namna det hogt ifall det nu var sa??). BMW har val haft litet problem med pumphaverier pa common-rail dieslarna pga dalig smorjning av den Svenska dieseln och jag vet inte om trimningen orsakar mer problem med detta eller om BMW ser detta som en mojlighet att skylla ifran sig?? //Örjan C |
|
|
www.klracing.se har även dieselboxar /krille, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.