AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
636

Är det grövre länkarmar på 330?

Har inne min bil på BMW för service nu idag och har påpekat att den spårar.
Dom skulle kolla på länkarmarna och isåfall byta dessa.
Nu ringer servicekillen från BMW och säger att dom ALDRIG bytt på en 330 i och med att dom har grövre länkarmar än andra så som typ 318-325.

Stämmer detta?????

Vill bara säga att den känns faktiskt ganska instabil på vägen och detta har smugit sig på senaste tre månaderna......hmmm

vad kan det isåfall vara??

Vet någon något om detta.....och är det någon som bytt länkarmar på sin 330??
Ingen som vet???.......hmmm
Danne: Jag har fått samma svar av förenade bil. De har aldrig bytts länkarmar på någon 330.
Men de finns folk på forumet som fått byta på deras 330. 2 st tror jag.

Enligt dom så ska de sitta en förstärkt och modellspecifik länkarm på 330n.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Det var det svaret jag fick också....men om problemen skulle vara kvar nu när sommardäcken kommer på så skulle jag återkomma....
Dock kommer dom väl även då att påpeka att det är däcken som det är nåt fel på.

Du kör väl med bmw M V72? Dom bör inte oja sig över en bmw orginal del som gick att välja till 330n tycker man.

Spårar de mycket? kör du med samma dimension runt om på vinterfälgarna?

BMWCS Syd #05392
Länk
Japp...kör på 225/45-17 Hakka 2 på BMW orginalfälg till 330. Och han på service sa att det kan vara vinterdäcken som gör att det känns som den slingrar sig...men jag svarade att detta är något som kommit det senaste tre månaderna...

Och på sommarhjulen så kör jag med M V72 orginal ja och de är skodda med Michelin pilote.

Ja ja...ja får väl se vart detta slutar.
Och jag är tacksam för svaren Wendtan
Jag kör med exakt samma dimension på vinterhjulen som du och upplever ingen spårning alls. Nu kör jag på dubbfria maxi ice, men de borde inte spela någon roll.
Har din bil sportchassi?

BMWCS Syd #05392
Länk
Nopp...inget sportchassie
Okej, det har jag nämligen. Men att de skulle eliminera spårning har jag MYCKET svårt att tänka mig.
Du får se om de försvinner med sommardäcken, annars är de bara att börja bråka på dom igen. :)

BMWCS Syd #05392
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.