|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte riktigt vad som gäller ang. kodlåset på färddatorn på äldre modeller, det jag vet är att det inte var min styrenhet som satt i min bil. Polisen *suck* man förstår att de har dåligt med resurser, men frågan är ju om man inte ska lägga ner lite resurser på detta ändå, detta kostar ju samhället ofantliga summor. Eftersom den här typen av stöld är någolunda proffisionell så vet dom hur man gör och kommer säkert göra om det flera gånger om. Bilen, den kommer säkert vara i fint skick när det kommer komma tilbaka från verkstaden, det hoppas man ju, sedan känner inte jag nån större lust där folk åkt och knarka på full med ciggaret rök osv..... nä...kul är det inte!!! |
|
|
Otroligt vad pundare kan göra, verkar ju hyffsat genomtänkt och allt. Lider verkligen med dig. :( |
|
| Det är inte klokt vad vissa går igenom för att få tag på en BMW. Men... BMW är ju bäst. | |
BMWRhuarc |
Pacmax min kondoleanser går till dig. Förstår helt om du vill sälja den, vilja ju inte ha kvar en bil som någon annan idiot har stulit och gjort vem vad i den. |
|
Var glad att du inte har en E34... mindre än 30 sekunders jobb för mig att koppla ur startspärren... bestämde mig för att testa det en gång och ja det tog ungefär lika lång tid som att slå in pin koden! hemskt men sant! "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Mugge: 30sek o koppla lose "Code-spärren" eller menar du "immobilizern" dvs den som man håller emot en "grej" så lampan där i slutar blinka rött...Om det var den du koppla ur på 30sek är det skandalöst!Iofs borde det ta längre tid än 30sek o koppla ur "code" oxå.... |
|
|
nej jag syftar på den spärr som man har via den stora F-datorn... Det enda jag vill säga till er andra E34 ägare är att lita inte på den spärren gör era bilar stöldsäkra... Det kan kosta er dyrt... Det hindrar säkert fulla tonåringar som är ute efter en joyride men är det någon som kan sina saker så är det inte mycket till hjälp... Det är inte heller speciellt svårt att bryta sig in i en E34 har jag fått demonstrerat för mig.... tyvärr... Läs om det här Länk // Mugge "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
Oakman |
Även mina kondoleanser går till dig... Säger som de flesta andra... förjävligt att man inte kan få ha sin bil ifred!!!! Sånt här får mig att vilja införa nackskott... :( |
| Hoppas han kommit över det posten är snart 2 år gammal! | |
|
Skumt! BMWRhuarc postade sitt inlägg 2001-11-28 15:36 och nästa inlägg är mitt, som jag postade 2003-09-17 11:28, (dvs idag). Hur kommer det då sig att inlägget fanns med på listan? för jag har inte sökt efter den..... lite skumt.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
om pundardräggel o deras leverantörer kan såna här saker tänk då vad proffesionella biltjuvar kan!! Inte undra på att min försäkring gick upp med 95% procent igår... Länk |
|
|
En Polare fick sin SAAB900 Turbo stulen av samma knarkare 2 gånger inom loppet av en vecka...Andra gången var knarkaren o handlade cigg på macken i byn, då hittade polaren honom :-) Tilläggas bör att Polaren är stor,stark och väldigt arg. Det slutade att knarkaren hamnade på sjukhuset, dock ej av överdos. Polisen som kom till platsen först visste vilka alla inblandade var, så han såg mellan fingrarna o sa till polaren att neka till allt så skulle det inte hända ett skit i en eventuell rättegång. När alla vittnen som sett allt fått veta vad som låg bakom så var det helt plötsligt ingen som sett någonting. :-) polaren mådde bra av att skippat sin egen rättvisa o knarkaren snodde inte hans bil igen. |
|
|
Ryck ur databoxen varje gång ni lämnar bilen, eller något annat viktigt. En tändkabel till exempel. Om bilen skall stå länge vill säga, borde ju hindra en del. ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
| Haha Jo men i det e väll skitsamma om man drar ur boxen om pundarna endå byter den? O gör dom d jobbet har dom nog inte svårt att hitta en lös kabel??? | |
|
mattias gogman: Glöm inte att bjud din Polare på middag för hans eminenta insats *applåder* Länk |
|
Tray |
Jag lider också med dig. |
|
Fy F*n alltså Jag lider med dig! de blir bara duktigare och duktigare med tiden... Snart så tjuvkopplar de bilar som varken har elsystem eller motor... |
|
|
koppla högspännigsledningen till en plåtbricka under handtaget.. bye bye... Mvh/ Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.