|
|
|
|---|---|
| Har tänkt starta upp min M20 turbo inom en snar framtid så nu undrar jag om det är nåt speciellt jag ska tänka på eller är det bara att vrida på nyckeln o hoppas på det bästa? Kör med en GT37, 50mm Wg, 535lmm och Reglerbar Btr. Motorn är helt orörd i övrigt. | |
|
LIte oftopic, men varför köra med ett såpass stort agg om du inte ska ha värre sprut/tändning...?Eller är det för framtida byggnationer?:).. MVh Uffe |
|
|
ta de lugnt! Kör med så lite laddtryck som möligt i början. Saker går lätt sönder.... |
|
|
wuffee: Precis, detta är bara början! ...mycke vill ju garanterat ha mer som dom brukar säga! =O) bmw-andreas: Jo lågt ladd blir det ju i början blir det ju men hur lågt vet ja inte, orginal fjädern i wgn va för 1bar, den nya är mjukare vet jag bara...kanske öppnar vid 0.6bar nånting? Hur ska btr va inställd...skruvad i botten eller helt utskruvad, jag vill väl feta på för fullt eller? Ska jag backa tändningen lite på nåt sätt kanske? Har funderat på om man ska skaffa en kraftigare tändspole oxå om det är nån mening med det förstås? |
|
| 0,6 Bar är väl ganska mycket utan betydligt mer bränsle. På höga varv körde jag drygt 50% mer bränsle än original för att ladda 0,4-0,5. Med turbo vill man ju gärna ha lägre lambda än med sugis. 0,6 bar kan ju ge bortåt 270hk med förenklad räkning. Det blir nog magert med originalspridarna. Hoppas det går bra ändå. | |
| ...har 340cc spridare oxå. | |
|
Mrquickzilver, Startat ännu? |
|
|
Inga bilder på bygget????? /Johan |
|
|
Nej håller på att fixa det sista med avgassystemet så om nån vecka blir det nog uppstart...ska fixa en videokamera oxå o filma så alla kan se hur det går! =O) Ska försöka svänga ihop en liten sida med bilder och lite info sen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.