|
|
|
|---|---|
|
Min bil typ kväver sig själv och så luktar det illa om avgaserna och det är ett konstigt ljud och hög bränsle förbrukning. Kan det vara katalysatorn som är trasig? Bilen är en E-36 318-95 Efter regn kommer sol! Powww | |
|
katten kan sättaigen sig å bli tät å då smälter den å blir massa klumpar å dyligt! gör ett avgaspro å få reda på de! ska du besikta snart? så får du domen då.. Min bil Länk |
|
| Hmm, har inget direkt med frågan att göra men vet någon om man kan besiktiga en bil med ränsad katalysator? | |
|
Det är inte tillåtet att köra med rensad katalysator, och det kan ge en anmärkning vid en kontrollbesiktning. Syns det inte att burken varit öppnad och det därmed inte kan konstateras att den kan vara rensad, och avgasvärdena ligger inom gränsvärdena kan det naturligtvis inte bedömas... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Okej, för jag känner nämligen en som kör Audi TDI, hans katalysator började skramla o leva så han blev tvungen att slänga ut skiten i den och han visste inte om den gick igenom besiktningen sedan. Jag hade nämligen ingen aning. Men den kan alltså gå igenom med lite tur..... kanske :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.