|
|
|
|---|---|
|
e det nån som kan säga mig här till 100% om deras sport dämpare passar till 540i e34 Är ruggit taksam för svar. BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. | |
|
Hej! Börjar med att säga att jag inte vet om dem passar på din 540i...MEN,jag har provat ett parti "vanliga" Eurodamper till en av mina fd E28:or...Blev katastrofalt dåligt,stenhård utan någon komfort alls..Jag förstörde den bilens inneboende komfort/känsla/körglädje med denna dämpare. Vet dock inte om Eurodampers "sportstötdämpare" har lite fler timmar av utvecklingsarbete bakom sig...Förhoppningsvis så har dem det... Ok,inget svar på din fråga men dock erf. av detta märke iaf. MITT råd blir iaf att du absolut ska skippa denna dämpare till din kvalitetsvagn. Mvh Janne. |
|
ormen |
jag ville ha stenhårt på min 525 en gång, o jag köpte just de dämparna till 540, fick modifiera lite för de passade inte 525... det blev inte så hårt som jag trodde, och det blev absolut inte så "katastrof" som janne säger.... passade väl E34:ans tyngd... hade de + Jamex 40/40... kanonbra budget väghållning... har också provat på E30, 318/320... blev helt klart roligare än orig. oljedämpare, o inte alls så hårt... tycker det är bra val om man inte vill betala mycket mycket mer för ett "märke" |
|
okej tack för svaren men men¨ jag menar så här dom kunde inte hitta 540i i deras protokoll bassar en m5 eller 535 eller530i eurodamper dämoare till min 540i vad ska man ta andra förslag på dämpare under 5000kr runt om med fjädrar som sagt alla svar uppskattas |
|
ormen |
jag skrev fel innan, de köpte jag var "5-SERIEN (E34) MED SPORTFJÄDRING", de är väl menade till sk. M bilar, men har för mig att 530/535/540 stod på förpackningen... de passade inte rakt av på 525, men efter jag ändrade lite på hylsan på fjäderbenslagret (grövre tjocklek på dämparkolv), så gick det... prova Bilstein annars... |
|
är det ingen som med 100% s säkerhet kan säga typ köp dom som passar 535 dom passar din okså please om ni vet svara! |
|
ormen |
vågar ej påstå att eurodamper passar din rakt av, det finns som bekant en hel del olika mått/utföranden på dämpare till E34, det är nästintill en djungel... M fjädring, inte M fjädring osv. jag skall plocka av mina dämpare + fjäderbenslager, innan jag köper, bär med de till butiken o jämför, för även om min är en vanlig 520, så litar jag inte på listorna i resp. butik. säkrast så |
|
Det finns bara ett råd att ge till Er som funderar på stötdämpare: Köp original på BMW så passar dom men ange chassinumret. ALternativ kan vara att köpa Bilstein hos FORZA men med samma uppgifter. Pirat/billighetsvarianterna passar inte till våra bilar uitan bilarnas egenskaper blir sämre. Skall man åka BMW så kostar det lite till, men inte mycket. Bosse J. som aldrig skulle fundera på dessa varianter på en BMW Bosse J. BMW CS 185 |
|
| okej kan man bestælla h&r cup kit från bilmodecenter ok få det skickat till malmø till hyfsat pris vad kostar lite sportigare gas dæmpareorg på bmw till en 540i e34. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.