|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Köp en 535 ! Länk . En kompis snabb testade/kollade den här för en månad sedan utan att finna några fel. | |
|
Ja, kör på en 535:a! En underskattad modell, ofta bättre utrustad än 525:orna till samma pris. Visst, bensinförbrukningen är något högre, men var mil är dess roligare. Fast själv skulle jag såklart leta på en fräsch E23 735:a, där får du en höjdarbil för snudd på halva priset... går som skot gör dom också! Lycka till! Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
323E21terror |
Summerar man allt så får man inte mer för pengarna än 535-34a..det är underskattade och därför ofta svårsålda så hitta en dyr extremfräsch vagn för ca60-70 tusen och lägg ett bud på 50000kr så skall du se att du förmodligen kanske får napp efter ett tag. farten är min drog |
|
Terror: Ser att du har en 535:a har du några synpunkter vad man bör tänka på (utom kammen) eller något som kanske är extra bra?? Tack på förhand! MVH Lundin |
|
BMW Kungen |
Läste att du ville ha bra komfort, då ska du utan tvekan köpa en 730 typ 93:a eller liknande, har du väl kört den, så vill du inte åka något annat. men det é nästan så att du hittar en lika billigt i sverige som i tyskland idag. 535:an som det skrivs om, är mer sportig men 730 har bättre komfort. //Kungen |
323E21terror |
Ok Lundin, ett tidigt fel som var en barnsjukdom är att oljeröret som löper över kammen har en förmåga att skruva upp sig själv vilket resulterar i att kammen inte får smörjning och kommer att slitas mycket snabbt. Min bil var med om detta men som tur var så servades den strax efter och det konstaterades att det inte fanns några repor alls så den hade väl strax innan servicen skruvat upp sig själv. Detta kontrollerar du genom att lyfta på ventilkåpan bara, en baggis. Slutburken på dem har en förmåga att gå sönder inuti, antingen bränns ljudisoleringen i den pga av ålder och miltal eller så kan metallflänsar i den släppa som gör att bilen/burken kan rassla och låta illa men detta kostar inte mycket att fixa. Ny slutburk kostar 700kr på Aros Auto i Västerås i allafall. Eftersom det är en tung bil så slits bussning osv..kontrolera Hardyskivan vilken byttes på min när den inhandlades (15700mil på mätaren), likaså stag i framvagnen..fick byta något (osäker på vilket) på höger sida då bilen gått ca 19000mil kostade 400kr+montering dvs ca 1000lappen. En grej till som byttes då bilen gått ca 17000mil var termostaten+kylaren, så kontrollera att temperaturen i motorn håller normal nivå. Något annat har egentligen inte bytts (förutom uppsättning sommar och vinterdäck) på de ca 4000-5000mil jag kört med bilen, och mitt råd är satsa på en fin originalvagn så slipper du saker som felaktig hjulinställning pga sänkning samt slitna bussningar pga stora monsterfälgar. Ett tips till är att kontrollera bagageluckans lås som snabbt ärgar igen om den inte öppnas så ofta och då måste smörjas upp. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.