|
|
|
|---|---|
|
Ska snart beställa sommardäck i dimensionenen 235-45/17. Blir väl hos www.dackonline.se som vanligt då de är billgast (har inte hittat billgare iaf). Det lutar åt Bridestone. De har tre modeller, frågan är vilken som man ska satsa på... 1. Potenza RE 720 235/45 R17 94W Angivet pris*: 1819,85 SEK Hos dackonline.se endast 1496,60 SEK eller 2. Potenza S-03 Pole Position 235/45 ZR17 94Y Dubbel märkning, Angivet pris*: 1920,96 SEK Hos dackonline.se endast 1556,60 SEK eller 3. Potenza RE 030 235/45 R17 ZR Angivet pris*: 1819,85 SEK Hos dackonline.se endast 1610,70 SEK Nån som vet vilket av dessa tre exempel som är bäst? Är det som vanligt att dyrast däck är bäst? Eller kanske skulle man ha något annat märke än Bridgestone? //Gustaf | |
|
Bridgestone slits fort väldigt fort skulle inte rekomendera dom (har provat dom flesta modeller ) vad vill du ha för däck kör mycket landsväg,stadskörning eller bana ? |
|
|
Kör mkt landsväg, lite stadskörning och ingen bana. //Gustaf |
|
|
Håller med dom slits fort! hade nå potensa 17" på förra bilen, nu åker jag med nå skumt märke jag inte kan stava till eller komma ihåg satt på när jag köpt bilen! dom har varit mycket bra! å killen sa att dom inte var så dyra nå kopior av nått annat däckföretag! jag ska byta till 225 40 18" senare å ha fram, vet inte än vad de blir för märke! tror dom flesta däcken från 2500kr till 1500kr är relativt lika! Min bil Länk |
|
| Nankang är bra ock billiga falken också men är något bullriga(inget besvärligt men markant skillnad) Uniroyal är dom bästa däcken jag haft men den modellen finns inte längre så jag vet inta om dom nyare modeler är lika bra.Jag ska prova Toyo eller Yokohama i sommar . General tire har några intressanta däck | |
|
Jag kommer o sikta på Conti SportContact2 när jag snart skall byta mina bakdäck. Men jag är mer inne på livslängd o komfort än super-bra bangrepp. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Verkar vara flera som säger att Uniroyal är ett bra däck. Prioriterar precis som Patrik_N komfort och slitstyrka framför supergrepp i alla lägen. Kanske blir ett par sådana här: Länk Är de nåt att ha tro? Gummihuset.se hade bättre priser än jag trodde. //Gustaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.