|
|
|
|---|---|
| Hur mycket kan man kompsänka en m10 motor genom att gröpa ur toppen? Kan man få ner den i ca 7,5:1? | |
| varför ska du ha så lågt? ladda lagom eller =) | |
bmwracing |
Om du har plana kolvar från början kan man nog komma ner i 7.5-1 eftersom dom ligger på 8.1-1 orginal, men varför så lågt?=) Kan man ladda 1.7bar i en Volvo B20 med 8.5-1 så kan man nog ladda rätt högt i en M10 med std komp oxå. |
tn |
plana kolvar liger på 9.0:1...! 2 liters. |
bmwracing |
Du säger det? inte mina iaf. |
| Jag har en 1,8 liters motor. Vill ha lågt komp för att kunna köra med den kassa insprutningen jag har utan att vara allt för orolig. Blir ett snålbygge rakt igenom. Sitter på en massa toppar och grenrör mm så man kan ju testa sig fram | |
bmwracing |
1.8i toppen har dom största förbränningsrummen redan från början, men det finns ju lite kvar att gräva i ändå. Men jag tvivlar på att du kommer ner på 7.5-1. |
| hur låg är kompen i den motor orginal då. har en 212 topp | |
bmwracing |
Kompen varierar mellan årgångar och utförande. 8.3-1 på 1.8 med förgasare och 9.3-1, 9.5-1 och 10-1 med insprutning är dom uppgifter jag har hittat.(gäller -76 och senare) 212 topp? Menar du E12? |
| det kanske är en e12 topp ja :) har iofs ett block som är borrat och försett med volvokolvor men jag vet inte hur kompan blir med dom. | |
| Tja enligt mina uträkningar så med en helt flat kolv topp så har man en kompa på 7.7:1, det dom gör för att få upp kompan så har dom gjort en höjning på kolvtoppen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.