AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.026

Uppgraderad GPS MKIII

La
14
Lars Rydberg
330xia Touring -01
Har idag låtit BMW Solna uppgradera min MKIII från 4.0 till 6.1 för det facila priset av 385 kr. Finns bara ett ord SUPER!

Inte bara GPS blev bättre utan hela paketet med färddator, telefon och hela baletten blev klart bättre både vad det gäller snabbhet och överskådlighet. Inte minst den valbara Split Screen funktionen bidrar till mycket bättre totalupplevelse. I ver. 3.0 var tex det svårt att se texten under pekaren i alla menyer. Nu har man en ny variant med en ram som man flyttar runt. Mycket mer läsbart och användarvänligt.

I samband med uppgraderingen försvann också mitt problem med att skärmen ibland blev för ljus.

Rekommenderas för alla MKIII med tidiga versioner.
Mycket kul att BMW i Solna äntligen lärt sig att detta är möjligt och att de nu kan göra denna uppgradering för en rimlig summa pengar! Bra jobbat BMW!

/RS2
mipa
Det är faktiskt så att BMW Solna gjorde uppdateringen (Mk III) helt gratis i samband med att de gjorde en förbesiktning (gratis) på min lilla bil.... All heder och bra service! Dessutom meddelade de att jag hade ett litet glapp i nedre länkarmsbussning bak - dock utamn att behöva byta förrän på många mil, samt att bromsbeläggen fram borde bytas inom ca 1000 mil. Skitsnyggt jobbat av verkstaden.

PS Naturligtvis blankt papper med perfekta broms- och avgasvärden.

MIP
La
14
Lars Rydberg
330xia Touring -01
Hade tydligen glädjefnatt igår. När jag kollade fakturan fån BMW lite närmare så visade det sig att uppgraderingen stannade på 305 kr istf 385. Ännu bättre.

Nu är kostnaden så låg att det är tveksamt om det lönar sig att strula själv med detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.