AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
678

hastighetsmätare ekmätare E28

-BeeMWe-
Min hastighetsmätare är död samt att ekonomimätare alltid ligger i top förutom ibland när man växlar ned, den kasnke drar så mycket men njaaa.

Vi har juh denna givare vid bakaxeln... Kan någon krypa under och ta bild på den eller beskriva hur den ser ut och vart den sitter?

Finns det någon säkring till mätaren?

Felet uppstod efter d bytt generator.

Felet är inte kretskort eller glapp där.

-BeeMWe-
Givaren och kabel verkar hel. Sååååå ?

Skulle tro att det ändå är si-batterierna som spökar. Jag hade liknande problem med min ekonomimätare. Jag hade väldigt dåligt startbatteri och den enda gången min ek.mät. funkade var när jag startade med kablar. Antar att även si.batt. fick lite extra kraft då. Nu när jag bytt startbatteri så funkar allt som det ska igen.
Eftersom du har bytt generator misstänker jag att det är det som är anledningen, har ju även det med laddningen att göra. Nu har jag förutsatt att du inte köpt en sprillans ny generator utan en beg. Är det en helt ny vet jag inte varför det krånglar (om det nu har med generatorn att göra).
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Kom bara ihåg att lyfta en batteri pol inna du plockar bort panelen. Upptäckte själv att det är väldigt känsligt där bak, skulle åtgärda samma fel som du har engång, men d slutade med att jag fick byta hela panelen efter slarv, så hela panelen la av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.