AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.401

Vilka vevstakar? 140mm

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Letar efter stakar och allt jag kan hitta som finns på internet verkar vara Pauter, med någon konstig utformning på staken.

Sen finns Arrow Precision stakar från England. Har dock aldrig hört någonting om endera märken eller konstruktioner men Arrow staken är en stålstake i h-profil.

Vad ska man köpa?

48mm storände, 140mm c-c mått, 21mm kolvbult?

Erfarenheter? Verdi tillverkar inte längre va?
Verdi tillverkar, men han har dåligt med tid så det kan ta ett tag. Ring honom eller maila på info@autoverdi.com eller .se.
har du kollat med Sten Parner i Motala?
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
m50b25 vanos och m52b25 har 140mm stakar men vet inte mått på storände och kolvbult på rak arm
Han är ute efter smidda stakar, att det ät dom måtten vet han redan :-)
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Japp! Måtten vet jag! Men jag lär ha tag i någon som kan få fram stakar inom någon månad så motorn blir klar innan sommarn tittar runt hörnet...

Sten Parner har 135mm stakar, men jag måste minst ha 140mm stakar till Wiseco kolvarna jag har beställt.

Ingen som testat Pauter eller Arrow eller har hört något? Hörde att Arrow gör stakar till F1, men det lär ju knappast vara samma stakar som de saluför till privatpersoner...
3KGT vet jag körde med Pauter, är nog helt OK.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Har kontaktat Verdi nu om tillverkning.

Fick mail av Arrow också, de har BMW stakar på lager både 135mm och 140mm och de kostar i löspris 150£ st vilket är 2040:- st.
Förutsatt att det inte är för dyrt att byta bussningar i stakarna så beställer jag sådana då de kommer på en vecka. Ska ha 21mm bussning i lilländen för HONDA kolvarna ;) Med blocket deckat 1,65mm blir det en exakt tajmad vändpunkt och 8,4:1 i komp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.