AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.139

Någon som kollat på denna bil?

Någon varit nere och kollat på denna bil

Länk

Rätt sugen på den.Vad ska man kolla upp på en sådan bil när den är lite trimmad.Ser jävligt fin ut på bilderna.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Nopp.. Men jag tyckte det var rätt lattjo att killen hade maskerat regskylten på en av bilderna enbart...
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
JA, lite kul där med regplåten!

Men bilen verkar vara ett fint exemplar, åk och kolla!

---www.bmw535bitic.tk---
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Håller med föregående talare, åk och kolla på den. Inget överpris om den är lika fin som den ser ut att vara.

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Kul att ngn äntligen lagt lite vikt vid "billigare vid snabb affär"!!!
Det har jag längtat efter!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Får ta ett snack med försäljaren i dagarna.Vad skall jag först kolla efter för fel på denna bil?

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Jag anser att rosten är det man ska kolla först. Är det en massa rost är det ju inte alls lika intressant. Ställen du bör kolla upp är runt fjäderbenstornen i motorrummet, batterihyllan, framdörrarna (speciellt i överkant längst fram under backspegeln), infästningarna till nummerplåtsbelysningarna och golvet under pedalerna, precis där allt stensprut tar som värst på båda sidor av bilen. Kanske lite extremt att vänta sig att det inte finns ens en tendens till rostskador nånstan på bilen, den är ju trots allt från 1985, men det skadar aldrig att kolla upp det ändå... Annars kan du kolla det vanliga: silentblocken, ev. glapp i framvagn (inte troligt om alla stag är bytta som det står i annonsen), glapp i styväxeln, kolla så att ABS:en fungerar m.m Det viktigaste som jag tycker är trots allt helhetsintrycket. Lycka till!!

Länk

Mvh Tjäder
Var och kollade på bilen.Såg fin ut utvändigt.Nästan ingen rost alls.Lite på framskärmarna fram.Bubbligt där det går ihop med stötfångaren.Invändigt såg stolarna bra ut,lite slitet på förrarsätet.Men hela inredningsmattan om man säger så var borta.Man ser allt under säte och resten.Ser ingen rost vid pedaler eller någon annanstans eftersom där bara finns gummimattor.Ser rätt tråkigt ut.Stötdämparna fram måste bytas på den sa han.Han påpeka de själv.Besiktigas skall den göra snarast också.
En provkörning kunde jag ej göra för att han lyckades knäcka den enda nyckel som fanns medans jag var på väg för att titta på bilen.Det skulle åtgärdas och han skulle höra av sig igen.
Min fråga är,vad kan de kosta att fixa ny stötdämpare fram och hela inredningsmattan i bilen??

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Ur en synpunkt var det ju bra att mattan var ur, då såg du ju golvet bra! Men varför fanns den inte på plats? Vet inte vad en sån kan tänkas kosta, men har du lite tur kan du hitta en på nån skrot eller nåt, behöver inte tvunget komma från en M535, går bra med vilken e28:a som helst bara färgen stämmer. När det gäller stötdämparna får du räkna med nånstans mellan 1500 och 2000/st beroende på vilket märke du väljer.

Länk

Mvh Tjäder
Al
331
Alfred
M5 2001
bilen är såld... Den gick bra, tickade rätt mkt och var tydligen rostlagad för 15000kr hos atomdesign. Bilen såg fräsch ut och var delvis omlackad men snyggt gjort, stod på plåtfälgar. Rätt sunkig invändigt efter en hund som löpt amok och bitit på alla detaljerna. Gick lite bättre än en orginal 535 iaf =)

__
Letar vita framblinkers!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.