|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Tja! Har införskaffat mig nya 19".. vill bara för säkerhets skull veta om besiktningen godkänner dessa? Dimensionen är 235/35/19. Mvh |
|
Inga problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
///Sashe |
Ok..thanks! |
|
dOM GNÄLLDE SOM SJUTTON PÅ MIN M3 M 19", FÖR ATT DET TOG I INNERSKÄRMEN VID FULLT RATTUTSLAG. Seastreams Garage -no compromises |
|
| Fast det har ju egentligen inte med storleken att göra, men man kan ju fundera på det när man monterar bredare hjul förstås (bredare än 205) | |
///Sashe |
Bredare än 205? De e ju 235 original! |
|
Sorry, generaliserade lite... (3-serien i övrigt som har smala ballongdäck som standard) Men det kanske finns ytterligare styrbegränsare om det tar i, tror iof att det är rätt ovanligt att dom säger nåt. Om det inte skrapar efter typ ett rattvarv! |
|
|
Jag svarade endast på om dimensionen i sig vållade några problem. Naturligtvis är det så att däck/fälg aldrig får nöta mot annan detalj, spårvidden får dessutom inte öka mer än max 15mm från original spårvidd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Varfor inte, är det farligt om det skrapar lite egentligen? Man har ju aldri fullt rattutslag i högre hastigheter heller. Bara nysgjerrig.. Tror det blir ET 30 (18x8,5) fram på dom fälgarna jag skal ha. Hur kan man få det godkjent, om möjligt? (Eller varför skulle jag bry mig?). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.