AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
484

Hur får man bort kablarna bak på bandspelaren? - E34

Skulle göra mig av med min Bavaria-bandspelare och montera en BMW Bavaria Business II CD-spelare i E34an idag, att få bort själva enheten var inte svårt, men att får bort de där förbannade kablarna på baksidan är ett h*lvete. Kablarna sitter låsta i en svart plastmodul som i sin tur sitter monterad bak på själva bandspelaren, det verkar som om allt man behöver göra är att få bort plastmodulen med alla kablarna från enheten och sedan trycka på den på CD-spelaren, eftersom det är originalgrejer.

Ni som gjort detta vet vad jag talar om, men hur f*n får man bort plastmodulen med kablarna?
Har hållt på i en timme nu och det här gör mig galen!

MVH,
E38B12
Måste jag koppla ur batteriet också?

MVH,
E38B12
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Jag bytte till en orginalradio iförrgår en BMW Business CD och jag kan därför bara beskriva hur den ser ut och hur jag gjorde.

På den svarta plastmodulen sitter fyra spår, på själva radion sitter fyra små "knoppar". Vid DITmontering passas radions knappar i spåren på Plastmodulens kanter från ovansidan och trycks nedåt tills ovankant på plastmodulen ligger i jämt med radions plåtchassie.

Det borde med andra ord bara vara att dra upp modulen/trycka från undersidan på modulen.

/björn
Tack!

Fick loss skiten nu :-)

Så nu sitter det en snygg Bavaria i bilen, men självklart är ju jag smidig nog att mata in fel kod 3ggr på rad och måste vänta 15 minuter innan jag kan mata in den igen, väntade 2x 15 minuter men inte kom där upp någon ny "CodE" förfrågan.

Kommer väl förhoppningsvis förr eller senare...

MVH,
E38B12

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.