|
|
|
|---|---|
|
Hej mitt fusk-shadowline börjar bli lite dåligt så jag undrar hur man får bort kromlisten längst ner vid fönstrerna? --- Min E30: Länk /Chrille | |
|
Förardörren är "bara" pressa rakt upp. Den på bakrutan har jag hört att den ska vara nitad. Har IAF inte fått bort min. De blir o maskera. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Glöm inte att skruva bort bakspegeln bara de blir lättare då! Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Ok... tack.... Synd om det inte går att ta bort den underbakrutan, det blir svårt att göra ett riktigt förarbete och ruggaupp ytan utan att skava sönder hela bilen ;( --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Vilken menar ni med den under bakrutan? Har tagit bort alla mina lister så jag vet hur man gör iaf =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
nämen nisse... ska du berätta då hur du tog bort den under bakrutan? vi undrar... :-) \\ kajje |
|
|
Nisse Järnet: nu är du jobbig... säg nu hur du tog bort dom!!! --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| den breda listen vid bakre sidorutan sitter skruvad med två stycken muttrar. muttrarna kommer man åt om man tar bort bältet och plastdetaljerna på insidan av stolpen. | |
|
Men vilka exakt menar ni då?! Lägg upp en bild =) Jag hade inga muttrar till mina lister iaf? (Jag kanske snackar om helt andra lister? Menar dom som är kromade eller svarta och går "runt" alla rutor iaf, är det samma som ni menar? =) ) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Humm, menar ni den som sitter "bakom" den bakre sidorutan? Den som sitter på en lackad liten "banan"? Dra bort hela skiten där, sen kan man lossa på listen från baksidan av "bananen" =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| jag sätter upp en bild om en stund så alla förstår. ;) | |
|
gå hit ---> Länk 1. sitter ihop med 2. sitter inkilad i gummilisten runt fönstret. bara att slita bort men var försiktig. 2. sitter ihop med 1 och 3. fastskruvad. 3. sitter ihop med 2. sitter inkilad i gummilisten runt fönstren. bara att slita bort men var försiktig. 4. bara att slita bort 5. här är listerna ihop svetsade gröna punkter: här är skruvarna(sitter fast i listen) och muttrarna . ta bort insidan av stolpen och du kommer åt muttrarna. |
|
|
måste man inte ta bort hal bakrutan för att få väck den bakre listen?.. det var iaf vad jag gjorde när jag tonade mina rutor.. fick väck allt då.. \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk Info om min E30 genom åren |
|
| man behöver inte ta bort någon ruta förrän man har tagit bort listerna. | |
|
Sådär ser det inte ut på min, iof har jag -88 och 4d. Men dom som sitter runt själva glasrutan har jag inte tagit bort, utan enbart dom som är kromade original. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Så, här är en bild till =) Länk lister som är "rödprickade" (vissa lister saknas dock) vet jag hur man får bort. Om det är dom du/ni undrar över så säg till =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Men vafan, här är en till länk som kanske funkar :) Länk ("Dom" kom visst med i länken, lägg till ett "Dom" efter länken där uppe när ni läser hehe) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Aaaaaaaaaaaah varför funkar det inte?! Jaja vill nån ha bildjäveln så säg till =P --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.