|
|
|
|---|---|
|
Manuell låda på båda. Tipper A3 körer ifrån ved 0-50km/t men hva med på motorvegen? 1,8T Au** förare är alltid så jäkla kaxiga... 2,5 och 1,8 är jo en rejäl skillnad, eler hur? | |
| E39 ska det vara | |
|
2,5 eller 1,8 spelar ju mindre roll. Turbon på audin "ökar" ju storleken. Audi 1,8T har väl 150hk, Bmw:n 170 men högre vikt. Känns det viktigt att veta vilken som är snabbast så åk till en avlägsen plats och testa. |
|
| jag hade inga problem med en A3 1.8t...523:an går bra så jag tippar att du knäcker den på motorvägen. | |
| Jämnt skägg. | |
| Nån som vet vridet på 1,8T? | |
Axel |
210Nm vid 1900rpm. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
| jag provade en passat 1,8t-99 som var BSR-chippad + openair skulle vara 200hk.kunde bara konstatera att gamm 325:an är betydligt vassare | |
|
blaikarn: Hur provade du då? E30:n har bra fartkänsla. Passaten har det inte. Det går tyst och komfortabelt. Jag vet för jag har själv en Passat 1.8T -98. Jag antar också att vi snackar rattlåsracing för annars förvånar det mig att du ens provade. Det går inte att köra småvägar eller bana med en stor och tung milslukare. Under 100 är jag säker på att E30:n är kvickare, men sedan tror jag nog att den får se sig slagen. Passat 1.8T är redan i originalutförande en relativt pigg motorvägsbil så länge man inte har tung last i bilen. Med ny programvara får du rejält med extra kräm både på relativt låga varv och på höga varv. |
|
| kanske det var en dum jämförelse men det jag menar är att den kändes vältigt tunn i motorn man förväntade sig mer action ur en 200hk:are och då kan jag jämföra med min 528:a som är tyngre än passaten.Jag har ochså provat en passat 2,8 syncro variant-98 som en bekant har till mig,och den ochså är betydligt vassare | |
| nån som vet toppfarten på a3 1,8t? det finnes vel en med 150 och en med 170hk skulle jag tro... | |
|
150hk varianten toppar 220km/h och grejar 0-100 på 8 sek blankt. Min 323a gick jämnt från 70-180km/h (från 3ans växel till 4an) med en A3 1.8turbo 150hk och då var min helt original och dessutom kall motor som ej uppnått arbetstemperatur. JAg upplevde att 323an klarar av att dra bättre på 3ans växel, förmodligen då den går längre än audin vilken måste växla tidigare och tog igen något av de meter den förlorade när den var tvungen att växla till 4an. Tror annars att det är väldigt "jämnt skägg" som någon sa, men efter 180km/h är det inte mycket att göra med en E21323 original, en 523 kommer att hålla helt jämnt iallafall till ca 200kM/h skulle jag tro och sakta dra ifrån upp till 230Km/h (lite varierande) vilket är toppfarten för en manuell sådan, då audin håller 220km/h. Den killen jag köpte 323an av hade en 523manuell inom familjen, han sa att han körde helt jämnt med den från 0-140km/h då luftmotståndet förmodligen kom att avgöra en del till 523ans fördel. Vill minnas att 523 av 96årsmodell grejade 0-100km/h på 8.3sekunder, vilket är samma som E21323 presterat i flertalet tester. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.