|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett sjungande ljud när jag kör rakt fram och svänger höger men när jag svänger vänster tystnar det ,om det är ett hjulager vilken sida är det isåfall och finns det instruktioner någonstans hur man byter. Tack på förhand | |
|
Lagert sitter ihop med navet och man byter det som en enhet. Navet sitter med 4st m12 bultar i alu huset. Det är inga konstigheter att byta navet/lager när man väl har demonterat ok/skiva. Du ser hur man ska göra när du väl kommer igång. Kollade några priser. motornord/bildelsimporten 1100:- mekonomen 1438:-. Men kolla även upp vad bmw tar för det. Eftersom belastingen ökar på vänster hjul vid höger sväng så är det troligast att det är vänster nav/lager. /Pelle |
|
|
Hissa upp bilen och snurra hjulet samtidigt som du lyssnar mot plåten på skärmen så hör du direkt om det är det trasiga lagret. Tror att du måste lossa fjäderbenet från huset för att komma åt bultarna, så var det på min med standarddämpare. Kom ihåg att märka upp hur benet är vridet i huset om du lossar det. Jag fick också lossa styrleden och krängningshämmaren för att få ner huset tillräckligt. Loctite och 110 nm på bultarna till navet. Rengör bromsskivans anliggningsyta mot navet noga. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.