|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Har gjort en modell av mitt bakre grenrör till mitt M30 3,5 DubbelTurbobygge. Grenrören kommer att göras i tryckkärlsböjar ST 35.8/1 och med innerdiameter 37.2 mm. Tror ni det kan bli nån bra snurr med den utformningen som jag tänkt mig? Turboaggregaten är 2 st Mitsubish TD04HL-16T. Effektmål 400hk. <a href="Länk Om inte länken funkar så är adressen www.bmw535bitic.tk och sedan klickar ni på knappen Bilder. | |
|
Blev visst fel med länken, hoppas denna funkar bättre! <a href="Länk ---www.bmw535bitic.tk--- |
|
|
Hejsan.. Kan du skicka ritningen till Eken1@tiscali.se om man ber snällt.. BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
Vad ritar du i? Ser ut som Pro/e eller UG? Tycker det ser ut att kunna gå få till kortare pipor, ju kortare desto bättre tror jag. Mindre järnskrot som strålar värme o så. På M20 blev piplängden från fläns till fläns ca230mm Kollektorn går att få ihop och spetsa till lite också. /Per |
|
|
Du har inte nån bild i "profil" så man ser hur turboflänsen ligger i förhållande till toppflänsen? /Per |
|
| Håller med föregående talare till 100% ;) | |
| P3r: Lite off-topic där kanske? | |
|
Jevlar: Jag har ritat i AutoCAD 2004. Har inte lagt någon större energi på att putsa kollektorn i datorn, utan det är mycket lättare i verkligheten. Vad jag har hört är inte alltid den kortaste vägen bäst, men jag vet inte. Om du besöker Bild-sidan igen så finns nu en bild på grenröret i profil så att du ser förhållandet mellan toppfläns och turbofläns. ---www.bmw535bitic.tk--- ---Kolla under Bilder--- |
|
|
Hallå............ Bygg så korta rör som möjligt........ Mindre jobb och troligen bättre respons... B10 såg ju förskräcklig ut!! :-( //Jesper |
|
| OK. då blir det nog till att göra en ny CAD-ritningdå :-( | |
|
Jag tycker inte att du ska satsa på kortare rör. blir dom för korta får du större risk för sprickor. Turbogrenrören vi kör på M10 brukar bli mellan 75-120cm långa. Hjälper även få ner temperaturen lite på avgaserna som skonar turbon. Responsmässigt tror jag inte att du kommer märka nån skillnad. |
|
|
FSRacing: OK. Räknade lite hastigt på ett av rören och det blev ca 400 mm. Det är alltså inte för kort? |
|
| Tycker dina ritningar såg helt ok ut. | |
|
OK. Jag gör det bakre grenröret enligt ritningen då. Och det främmre liknande, dock går det ej att ha exakt samma utformning där. ---www.bmw535bitic.tk--- |
|
|
på din gästbokssida så droppas det ett trojanvirus mitt antivirus progg vart galet när jag gick in på gästbokssidan. testade gå in och ur ett par ggr men det vart samma sak /Stefan K |
|
|
Hallå........... Allt funkar ju naturligtvis... Men med längre rör och mycket böjar så förloras naturligtvis en del av pulsens energi = sämre respons.. Sträva efter liten volym och få böjar... Du har ju ca 1725cc / turbo att tillgå men bara tre pulser... Klart att en 2000cc med fyra pulser blir lite mer okänslig på dålig respons... Kamval osv spelar ju också in. Jag byggde så kort som gick och måste säga att trots bristfällig mappning hade jag inte så dålig respons.... //Jesper |
|
|
inkongnito: Har märkt det. Ska försöka byta ut gästboken mot en ny någon dag... trist med alla dessa virus... men men..ska försöka fixa det... |
|
|
Nu ligger en ny gästbok uppe på sidan! Hjälp till att fylla på den nu alla! ---www.bmw535bitic.tk -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.