AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
996

Vad är det här? (E36 Cuope)

Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Undrar vad det här är som sitter ovanför pedalerna i en 320 Coupe -92? Det för ett skrapande ljud för sig. Kopplar ur det om det om det inte är nån viktig sak.

Länk
Länk

Har ett annat problem också. Den orginala Bavaria stereon vill att man ska slå in en kod som jag inte har. Finns det nåt sätt att få låst upp den, eller måste man få tag på den rätta koden?

Bee My Wheels
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Chansning, men kan det vara ventilationen?

Också intresserad av det där med stereon. Har samma liggandes och en pioneer installerad, men kan va bra och veta vid ev. försäljning.
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Jag tittade just i ETK. Där fanns det nåt om ultraljudsensorer till larmet som man skulle kunna tänka sig att det skulle kunna vara. Nån som vet var de sitter i annat fall?
Konstigt bara att det kommer ett knastrande ljud därifrån.

Bee My Wheels
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
På de gamla bilarna (e32) så är det en högtalare för att varna för olika saker som kyla på vägen, och andra maskinfel. Helt enkelt pling pling högtalaren.

Tror du gott kan koppla ur den om den är irriterande.
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Ska försöka testa om jag får nå ljud ur den med att sätta på nån varning. Vet nån som har en E36:a med samma grej under ratten om det är därifrån varningsljuden skall komma?

Bee My Wheels
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Angående bavaria stereon så kan man få en ny kod från BMW, det gjorde jag med min...
BMW tar fram den för en hundring åt dig.

Lycka till!
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Har du backsensor på bilen, då kan det vara högtalaren till denna som ger i från sig varningssignalerna som sitter där... ?!?
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Tack dwedin... ska kontakta BMW då.

Nej det är inte backsensorer på den. Men jag tror nu att den har nå med färddatorn att göra.

Bee My Wheels
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Precis som Bader va inne på så är dett en pling högtalare till färddatorn, och PDC ( om man nu har det). Denna plingar till när det sjunker under +3 ute, el. när du får ett medelande tex. spolarvätskenivå låg mm. Har du den "stora datorn" så har du även ett pling när du har limit aktiverad.

Att du har ett skrapande ljud alltid iden låter dock inte så bra.Kolla så att det inte finns tendens till klappkontakt vid ingångarna till högtalaren, eller att kablaget är skadat.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Det stämmer att det är "pling" högtalaren till färddatorn som varnar för låg temp etc. Jag hade samma skrapande fenomen på min fd 320iC-93 så jag kopplade ur den utan problem.
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Den är urkopplad nu. Ska titta om det var själva pling högtalaren som var trasig och i så fall fundera om man skaffar en ny från BMW. Tackar för svaren.

Bee My Wheels
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.