|
|
|
|---|---|
| Undrar om någon kan hjälpa mig. Ibland när jag kör och ska stanna vid ett trafik ljus trycker jag ner kopplingen och motorn bara dör. Den startar helt normalt igen. Motorn har inga missljud och jobbar alltid i normala varv. | |
|
Svårt att säga, kan kanske bara är en vakumslang eller nått, det verkar ju som att det har något med det att göra, den dör alltså när du går över till tomgången. Den dör väll inte om du gasar till lite precis när du drar ner kopplingen eller? |
|
|
ta startgas och sprejja lite kring insuget, om motorn höjjer varvet när du gör detta har du nån läcka, låter precis som nåt sånt. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Den bara dör när den går över till tomgången. Det händer inte alltid. JAg kan köra bilen flera dagar utan att den dör. Så märkte jag också att när jag gasar lite extra och sen går till tomgång då dör den oftare. Alla tips är välkomna och jag tackar för dem jag fått hittils. | |
| Farsan har precis samma probelm. Någon som vet vad det kan bero på? | |
Njuren |
lossa slangen som går ihop med insuget och "rensa" insugt med trasa sen ska det nog bli bra.Säkert skitigt inutu det. BMW - i nöd och lust? |
|
Jag hade exakt samma problem med min 320 -94. Jag fick bort problemet genom att plocka loss och göra rent tomgångsspjället. Detta är en liten cylinderformad "Bosch" burk som sitter lite svåråtkomligt under insugsgrenröret. Jag kom åt min genom att plocka bort Luftfilter och dess slangar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.