|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Sitter är och drömmer om en E32:a helst 740! Som ung studerande så har man ju inte råd med så mycket men för att få lite klarhet i drömmarna så undrar jag vad det ungefär kan kosta per år att äga en 740! Tacksam för svar! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." | |
|
kanske 2500:- om man inte kör så mycket och bara har trafikförsäkring och har tur med skatten. kanske 200 000 - 300 000 om man kör mycket , har helförsäkring , dyrt garage , skattar och reparerar allt på märkesverkstad och har lite otur med inbrott etc. Det går altså inte att säga , men jag hade nog räknat med ca 25 000:- för skatt , försäkring och lite reservdelar och bensinen EJ inräknad. däck är inte heller gratis. |
|
|
Trafikförsäkring 2000:-/år vägskatt 2300:-/år Reservdelar och däck går ej att säga pris beroende på vilket skick bilen är i och vilken körstil man har. Bensin 600:-/vecka minst (så som jag kör då förstås) Detta är väl de stora kostnaderna annars är just 740i en bil som håller mycket bra om du då förstås inte får tag i en som är vanvårdad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.