AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.174

BMW Alpina B10 4,6 Switchtronic , vad tror ni?

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej Vad tror ni om denna bil? Ligger den rätt i pris och vad tror ni om miltalet på bilen?

Årsmodell: 1999
Mätarställning: 4.100 mil
Färg: Biarritzblå metallic
Karosseri: Sedan
Pris: 269.900 kr
Info: Automatisk växellåda, Nummer 483, ACC/Klimatanläggning, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem (DSC), Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Komfortstolar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, 18 tums LM-fälgar, Multifunktionsratt, Navigator (GPS) med TV, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Grå Skinnklädsel, ABS bromsar, Yttertemperaturmätare, ACC mm. Fullservad och nyservad. Toppskick! Ring för mer information!

Länk

Den verkar ganska fullutr förutom telefon och cd växlare som det brukar vara på dessa bilar.

Väldigt fin, men, hade hellre köpt en M5.
Det är upp till en själv vad man vill ha.
Tycker annars att 250.000:- är ett bra pris för bilen.

M5.an stod i helrätt pengar enligt min mening.
Kanske inte den färg jag själv valt, men smaken är som ...

Nipply
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ang. deras övriga bilar: En C32 AMG för 299' är enormt billigt?!...

Alpinan lär ju vara billigare att äga i längden, speciellt med andrahandsvärdet i åtanke. Och prestandan gör väl ingen besviken till den grad att man måste ha en M5:a?
Av dessa två hade jag köpt Alpinan! (Men hade hellre gått på Mercan faktiskt...)

__
BMW CS #5221
Riktigt snygg var den, och jag sällar mig till den delen av forumet som hade valt Alpinan före M5'an...
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Alpina är alltid att föredra om du väljer sport/komfort framför sport/brutalkraft, sedan är en lågmilad Alpina alltid ganska attraktiv på marknaden, vilket gör att tredjehandsvärdet på just den bilen kommer att stå sig.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Tänk om det varit en Touring. Då........
Bosse J.
som vant sig vid 270 Ps

Bosse J.
BMW CS 185
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Hej Bosse ;)
det finns ju en E34 ALPINA B8 4.6 touring i Sverige i Avusblå-met.,
kanske snart till salu ?? något för dig ??
;)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tror att jag skulle valt Alpinan före M5:an det är något med känslan av en bil tillverkad i mindre upplaga.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Ingen här som reagerar på det låga miltalet!?
Jag skulle nog vara riktigt noga med att kolla upp att den verkligen gått 4100 mil!

Mike
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Jag har kontrollerat miltalet på en BMW verkstad och även kontrollerat skicket på den och service boken. Det är suverän bil. Jag köper den imorgon.
dunstan
En 1999 som har gått 4100 mil har i princip stått stilla ett antal år. Inte helt omöjligt. Men mycket viktigt att kolla upp! Inte för att det är problem med långmil Alpinor utan snarare för att du blir lurad på pengar. Begär Alpina chassie nummer. Kolla uppgifter med Alpina och kolla med BMW verkstäder. Checka servicebok och kvitton. Ingen bok oc/eller dokumenterad historia= köp ej!

B10 4.6 är en underbar bil!!!

Liksom B3 3.3! ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.