AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
920

Pris för testdator?

Ik
223
Ika
525i -88
Nu har jag lessnat på att min kärra beter sig. Så efter allt jag har försökt kolla själv och bytt vissa delar så måste jag nog vända mig till verkstaden för att koppla bilen mot en dator så man får veta felet/felen. Frågan till er är därmed vad denna operation ruinerar mig på?

Har misstänkt tändningsfel men har nu testat allt(tror jag) på den biten så nu ligger misstankarna på en spridare. Hur stor hål gör en spridare i plånboken?
alain
Hej Ika!

jag ska göra en testdator på BMW imorgon. Då imorgon kväll kan jag säga dig vad det kosta. men det berör på vad den ska vara till.om det är till felsökning, det kan kosta mellan 500 upp till 3000:- och du kan själv säga till en gräns (på BMW) annars har du testkontrol på motornämden men vet ej vad det kostar.
Jag var in och läste larmkoderna i går det gick på 200 - 300 kronor någonting. Antar att det kan variera lite.
alain
Hej ika!
Som jag sa igår: idag, var jag ut på en testkontrol på BMW och det kosta det mig 1390:- plus moms (1738:-) inkludera radering felminne i DME. du kan läsa mer om det uder rubriken: min 12a går bara på 6 cylinder ibland. men som jag sa det kan blir mycket mindre, det berör på vad dom söker efter.
lycka till med din bil.

MVH Alain.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.