|
|
|
|---|---|
| Hej. Vad drar eran 320i 6 cyl. från 1987 om ni nu skulle ha en sådan? | |
|
7,8l/100km landsväg BmwBasti |
|
| Fattar inte. Hur jag än beter mig får jag inte ner min under 0,95 l/100 km. förstår inte... | |
|
hmm... för att vara din första bil så låter det rätt skapligt... :) Jag får alldrig ner min 318 under 1.2l/mil... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
he.. min vinterbil den dra soppa den!! men då gasas de en massa! som sagt! ju mer de dra ju roligare har du! eller? menar åka å fis åka för att ha låg förbruknig! de ska gasas! tycker iaf jag! Min bil Länk |
|
|
Hade en 320i 87:a en gång i tiden. Den slog mig största häpnad när färddatorn visade på 0.63l/mil över en 12 mila resa. Det normala snitted var ca 0.9 dock:) |
|
| Ja, sant, de ska gasas tycker jag med! även om inte plånboken tillåter det alltid :( | |
|
Under litern var det så gott som aldrig, snarare 1,1-1,2 blandad körning på den 320i-87 jag körde då den var ny. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Min tidigare 320 86:a drog stax över litern vid blandad körning, tror jag kom ner på 0.8-0.9 vid längre sträckor... 325 som jag har nu drar mindre soppa än 320:n, tror 320 dricker mest av alla E30 modellerna! Min E30: Länk |
|
|
jag hade en 320i -86, den var _aldrig_ under litern / milen. kombinationen törstig sexa och en högerfot gjord av bly var inte ekonomisk ;) |
|
|
Min 318iS-88 drar 0.9 på landsväg.... strax över liter i stan... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
| Min drog 1l blandad körning & 0,7 på långkörningar | |
|
Hur är det möjligt att era 320 tar så mycket. Och Deejaywasp får inte ner sin 318 under 1,2 liter per mil. Det är för mig obegripligt. Min 325:a tar aldrig över litern, och då plågar jag den. Vid långkörningar då man pendlar mellan 110 och 200 km/h så drar den 0,8-0,9 liter per mil. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Ok. Deejaywasp´s 318 var visst inte orginal. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Min drar strax under litern nu på vintern med tämligen många kallstarter och en del stadskörning. | |
|
Jag har inga problem med att få bilen att dra mycket soppa.... det är bara se till att hålla bilen i acceleration hela tiden..... inga problem om man ska köra i stan.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
| Vad jag inte förstår är att en 2 liters motor kan dra mer än 2,5 litersmotorn. Någon som kan förklara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.