|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli panik nu. Berättade i en tidigare tråd att min oljelampa lös hela tiden på min 520 -89.. Har nu bytt filter och olja samt mätt trycket.. Det blev 0,3-0,4 bar...det skall vara 0,5 bar som minst enligt dom på bmw... När jag sedan skulle köra hem bilen så startade jag den och då lyser inte oljelampan längre... Någon som vet varför? Kan det vara så enkelt att jag har bytt filtret och att oljetrycket har blivit så lite bättre att lampan inte längre indikerar? Tycker det verkar väldigt konstigt... Oljan och filtret hade gått 1000mil när jag nu bytte det. Dom på bmw säger vidare att lagrena i motorn eller pumpen är kasS.. men det jag är lite fundersam till är varför inte lampan lyser längre. | |
|
Kan vara så att du har problem med pumpen och att den nu fungerar normalt ett tag. Det finns en tryckventil i pumpen som kan bli sliten och då får då problem när den hamnar i vissa lägen. Om trycket är bara lite för lågt på en 88:a skulle inte jag bekymra mig så himla mycket. Speciellt om motorn inte låter illa. Lågt oljetryck brukar normalt uppstå när man har slitna vevlager och en trött oljepump men med en bra, lite tjockre olja (10-50) så borde det fungera många tusen mil till. Ett bra alternativ i detta fall är att köpa en oljetrycksmätare till bilen. Då ser du ju trycket när du kör, vid alla varvtal och kan hålla reda på om det blir sämre när du du kör bilen. Jag körde själv min Volvo 940 i tiotusen mil med oljelampan lysande på tomgång utan problem. Iofs är ju Volvo en traktor jämfört med BMW men men..... FordLTD Min BMW Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.