|
|
|
|---|---|
Dalton |
Hej! Skulle höra hur mycket effekt jag skulle kunna få med dessa saker. Motorn jag bygger på e 3,5L M30 och har redan portad topp och en vassare kamaxel. Jag ska annvända bmw 745 turbo och grenrör, m3ans spridare, intercooler ska jag bygga själv och sedan ska de mappas med SMT 6. Detta är typ i runda svängar vad jag ska annvännda. Gärna synpunkter! |
|
hehe, samma bygge som jag, dock har jag en Holset istället för KKK aggregatet har köpt allt utom spridare o IC ska använda mig av SMT6 ska köra med 745 kolvar kanske man kommer till 350 hk :) Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
350 kusar ska väll inte vara något problem då man "fuskar" med överladdning ;) Jag ska upp i 350 utan överladdning hade jag tänkt. Inte så billigt kanske men bra mycket roligare :) Ser man bara till att sänka kompet så lär väll inte över 400hk vara något problem vid överladdning. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
PETER.O |
Begränsningen är nog M3ans spridare. |
|
orginal spridare till 535:an hänger med till ca 350hk vad jag har hört. Kör man dessutom med SMT6 så är det ju bara att slänga på extraspridare. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| kompsänk å större spridare å sen ett riktigt sprut så händer d grejjer =) kostar inte så mkt mer. | |
|
j.dredd, 535:ans spridare 350hk? det vill jag se! ne du d kommer inte gå så bra. måste bara önska dig lycka till med ditt bygge också, M5 e34 har 340hk hur du ska lyckas skrämma ur mer effekt på mindre volym och mindre ventil och jaa mindre av det mesta förstår jag inte, det kan gå men e nog inte det lättaste |
|
|
Hur många cc är 535ans spridare på??? Det går ju att räkna ut vad dom räcker till! Anta att man tar spridare från ex, V---o S60R, dom är på 465cc Nu är jag inte helt bombsäker om den här uträkningen stämmer helt 100;( Ta antalet spridare gånger storleken gånger 0,8 delat på 5,1: 437hk räcker dom spridarna till ungefär! Rätta mig gärna om jag har fel... kan va kul å veta exakt:) |
|
| jag tror inte på 350 säkra kusar utan rätt svängningsdämpare och svänghjul är vikten där fel så kan vevaxeln lätt knäckas därför är det viktiggt med vilka vikter man väljer för att den ska klara normal och lite hårdare körning lika säkert som orginalmotor. | |
| christian: dom ligger knappt på 200 tror jag =S så 350 blir lite svettigt | |
Dalton |
De va vad jag hade tänkt mig runt 300 - 350 hk. Jag tänker inte bygga något större bygge nu, för att jag håller på med mycket annat på bilen me som hårdare bussningar, m5 kräng, större bromsar, annan utväxling mm.Och så e man ju inte gjord av pengar : ( Jag ska uppdatera bygget efter hand sen va de tänkt. De e ingen som har några spridaren till salu? : ) |
| 535 spridare är väl på 184cc? Det blir väldigt långt ifrån 350 hk med dom. | |
Hello Nasty! |
Du kanske kan plocka runt 250hk på en sugmotor 3.5l med org. spridare och lite högre bränsletryck. Håller på med en ny sugmotor och har då skaffat spridare från S60t som ligger på 370-380cc/m och har räknat med att dom ska klara 350hk vid 3.5bars tryck. Jag kan nog rekomendera dig att leta efter nya spridare. Mvh/Henrik |
| bäckis du har nog rätt, när du säger det så ringer det en klocka, men är det inte 528:an som har så små? hur som helst är det bra bit ifrån 350hk =) | |
| Nej, tyvär så är det inte det. 325 har ju endast 147ccc. | |
|
hmm.. Då måste jag nog investera i ett gäng 350cc spridare också. Blir bara dyrare och dyrare det här :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.