AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.241

Min generator har brunnit 140AMP kris behöver en ny,E34M5 -92 3.8l

ba
11
badcam70
M5 Touring -92a
Vilka 140amp passar?
Enligt Novation Upssala passar "nog" bara M5ans kanske en från 535an,kan få tag i en 140amp som suttit på en V8 540i men den passar inte trodde Novation.
Är det någon som vet vad som passar??
Novation vill ha 6900 med jobb för en ny.
Tack för all hjälp verkligen kris med det här!

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Enligt vad jag får fram i etk passar det inte. Det är bara M5`ans som passar. Och vissa M5`or har 115 amp generator.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
go
145
gorjo
330e -21
Finns några här: www.bildelsbasen.se
mackan325
'Nosen' på en S38 ser annorlunda ut än en M30 eftersom den har 24V topp och dubbla kamkedjor. Förmodligen är därför också kilremmarna annorlunda = bara M5 passar. Har jag fel kan du ta en generator från vilken M30 som helst, som en nödlösning behöver du ju inte stirra dig blind på amp talet i så fall. Bilarna levereras ju med olika amp tal från fabrik där 'kaltland' paketet har större generator. Borde ju för övrigt vara ett enkelt sätt att trimma motorn genom att haka på en mindre generator.....
ba
11
badcam70
M5 Touring -92a
OK tack för hjälpen då var det som Novation sa att bara M5ans troligen passar,har hittat 2st beggade på nätet men dom var till S36an men det borde väl passa och visst ska man klara sig på 115amp....eller vad tror ni?
Har ingen direkt maffig stereo eller så och ingen kör med elsätena i onödan och taluckor så det enda man är orlig om det kan vara nåt med tändsystemet att det kräver nåt xtra i kräm men även 3.6an har väl samma krav i stort sett eller?
go
145
gorjo
330e -21
På bildelsbasen finns minst 2st 140A från 3,8or och en 140A från en 3,6:a. Dessutom flera 140A där det inte framgår vilken modell de kommer från. Skulle förvåna mig mycket om det inte passar från en 3,6:a.
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Jag har en sprillans ny utbytes generator liggandes. Den har aldrig varit monterad och det finns ett testprotokoll till den.

Hör av dig på min mail om du är intresserad.

ba
11
badcam70
M5 Touring -92a
Högåsens bildemontering skickar direkt till verkstan dom har den i morgon och 1130 kostar generatorn med frakten då får man även 3månaders garanti på den sen tillkommer jobbet med den samt den felsökning som är gjord slutar det på en 2500 nånting totalt.

jxp: Tack för erbjudandet nu var allt fixat och klart beställt osv hade jag vetat det i går så hade kunnat blivit affär...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.