AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
589

Val av dämpare till avgassystemet. Till E38

Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Jag hade tänkt att ta upp ett ganska väl genom tjatat ämne, nämligen dämpare till avgassystemet. Nu är det så att jag hade tänkt låta bygga ett 4 pipssystem hos ferrita. Frid och fröjd med det, sen kom frågan "Normala eller sportdämpare?" av mottagaren. Där är problemet som jag delger er "expertisen".
Vilket ska man ha?? Jag vill inte ha en bil som väcker grannarna när man startar (raggarbils stuk), utan behålla den dovastämma som den redan har. Visst dock lite högre blir den ju automatiskt av att ljudet inte studsar ner i marken. Så mina kära experter ge mig ett vettigt svar normal kontra sport.

//Thomas
Jag skulle ha monterat sportdämpare.....

"BMW make the world faster"
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
en snubbe i mitt kvarter har en 5-serie med v8.Han har en ferritadekal på bilen o den måste det tammef..n va raka rör på.Tror det e nån gammal lastbil som startar när han drar iväg,den låter alldeles för bullrigt.Sen vet man ju inte om det bara e dekalen som e ferrita.Mitt råd e att inte ta nåt för bullrigt,det e bara kul ett litet tag,sen blir det bara pinsamt.
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Det är ju just det som jag inte vill ha, just bara en snygg stylad bil som ser bra ut. Och inte låter som en gammal volvo med sprucket avgassystem. Fler intressanta in lägg om ni har, spelar ingen roll om det just är ferrita system alla som har skaffat system till sin bil är välkommna. Jag har ju inte bestämt mig till 100%, finns det system som är likvärdiga så skriv SNÄLLA.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.