AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
18.990

Bra BMW-verkstad i Göteborg

Sida 2 av 2
besserwisser
cf_1 ! Det sägs att du väntade ett halvår med att gå till baka till Wölkes och klaga... Det sammanföll med att du körde ner i ett hål eller liknande, och tänkte du att du kanske kunde få det på din skada som du hade förra gången. Det är inte Wölkes eller någon annan verkstad som bestämer vad som skall åtgärdas på skador , utan det är försäkringsbolaget. Det var väl en Z3 du hade, som är dålig i passformen redan från fabriken. Och du har väl något gammalt krock-skit redan från början med utsliten framvagn, som du ville ha lite "självriskskompensering" på ,eller?
52
447
528:n
528i -96
Jag hade ett lackarbete på Wölkes förra somaren, proffsigt gjort. Trevligt bemötande med. Var inne idag för "snabb service innan semestern. Bytte tändstift och luftfilter. Luftfiltret var så skitigt och sprucket så dom blev förvånade!? Tändstiften var riktigt skitiga dom med! Hur kan detta komma sig? Förra gången jag gjorde inspektion II så gjordes den på BMW Group i Mölndal. Det verkar som om dom inte bytte vare sig stift eller luftfilter då utan bara debiterade det, trodde Wölkes! Jag tror detsamma. Har haft lackjobb i Mölndal med, det slutade med skadeståndsersättning och 2-3 lackeringar och flera omslipningar. Har även haft annat arbete där som gjorts snabbt och proffsigt. Ibland så har man bara osis, kan vara en taskig dag för en mekaniker. Någon kanske fuskar regelbundet av 10-15 mekaniker, så den som får fel kille på rep. eller serv. kanske bara hade tillfällig otur!? Själv så gör man ju inte ALLTID helt bra ifrån sig på arbetet (Eller?) så det kan vara svårt att bara döma ut en verkstad för något enstaka arbete. Min totala bedömning är dock att BMW´s verkstäder I SNITT håller mycket hög kvalitet på nästan allt arbete som utförs. Har man kört Volvo och Saab m.m. så vet man vad USEL service är. Volvos ska man inte tala om. Volvos snitt service är enligt mig svinaktigt dålig. Men även här finns ju undantag....
tvåtakt
Om man vill ha riktigt BRA och förhållandevis snabba jobb, är Wölkes oslagbara ! Hade min veteran inlämnad där för ett tag sedan ,när någon fan hade bucklat till den. Vilka killar! Jag har aldrig sett motstycke till proffsighet och kunnande! Vet inte vilken lackerare dom använder (målar dom själva?) men maken till snyggt arbete har sällan skådats. Tänk själva en 30 år gammal rubinröd och man såg i stort sett ingen lackskarv eller skiftning över huvud taget. Andra kunder jag har talat med säger samma sak. I övrigt vet jag ingen annan verkstad som städar ur bilarna och tvättar dom så som Wölkes gör efter avslutat jobb. Wölkes kan verkligen rekomenderas till alla som har möjlighet, och jag antar att verkstadsdelen är minst lika bra som plåtenskadeavdelningen
besserwisser
Håller med Tvåtakt ! Jag har själv haft bilen både i verkstan och i plåten flera gånger, och dom var suveräna. Det som cf_1 beskriver låter inte riktigt vettigt. Var det inte en annan verkstad? Är det någon verkstad som har mitt och mina polares förtroende är det Wölkes
besserwisser
Håller med Tvåtakt ! Jag har själv haft bilen både i verkstan och i plåten flera gånger, och dom var suveräna. Det som cf_1 beskriver låter inte riktigt vettigt. Var det inte en annan verkstad? Är det någon verkstad som har mitt och mina polares förtroende är det Wölkes
Den "magiska" verkstan i Frölunda finns på Silleskärsgatan neråt Fiskebäck. han finns på webben oxå. bavariabmw.se.

Jag är alltid en nöjd kund hos honom, jag tror det finns fler på forumet som är det.
Jag lyfter tråden lite.

Jag undrar om Bavaria i gbg är en auktoriserad bmw verkstad? Kan de stämpla boken när de är klara med jobbet?

MVH ///Bimmarkomanen
ij
16
ijahman
325Xi Touring -03
Nej, tror inte han är auktoriserad. Men stämpel i boken lär du ju få iallafall.

Jaha ok. Stämpeln är viktig tycker jag, när man ska sälja bilen sen.

Tack

MVH ///Bimmarkomanen
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Dags för service för mig också, ringde runt till flera verkstäder nämnda i tråden.
bavariabmw.se klarade inte att lyfta min 850 (gränsen gick vid e39 diesel tror jag)
GBG bilservice var ärliga och ville inte ta bilen då de inte hade ngn erfarenhet av E31
Bayerische ca 9kkr för service II
Wölkes ca 10kkr för samma service.

Har bara goda erfarenheter av Wölkes så bilen hamnar där.

/AGW
Hade min Z4 hos Bavaria igår, fick mycket gott intryck av honom; noggrann och bra prisnivå
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Numera gör jag service hos Wölkes då dom aldrig svarar i telefon hos BMW på Mölndalsvägen. Dessutom har Bilia Group så sura kundmottagare även om plåtverkstan är trevlig och bra.

Hos Wölkes servar dom snabbt medan man tar en kaffe och läser en tidning. Jag har dock inte använt dem för reparationer ännu.
Har haft min e39, 3 ggr på Wölkes. Perfekt resultat alla 3 gångerna!

Första gången kamaxelgivare, diagnos, byte ink givare 2 kkr. Perfekt bemötande!

Andra gången, omfattande krockskada vänster sida, tog lång tid (1 månad) men det berodde mest på f-bolaget. Otroligt resultat, kan inte se att den är lackad bara på skadesidan.

Tredje gången, efter att själv försökt lokalisera oljud från hjulen med följande byte av två hjullager och osannolika bedömning på andra (billigare) verkstäder lämnade jag in den på Wölkes, de fixade det på en eftermiddag, diagnos, material och jobb 3 kkr. Lycklig som en unge i godisbutik efter detta!!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Kolla bara så att servisen blivit utförd på Wölkes. En kompis lämnade sin bil där, han fick betala, och servicen var inskriven i boken, men den var inte utförd. När han åkte tillbaka och påtalade detta, gjordes servicen.

BMW CS #5206
Håller med om kundmottagarna på BMW i Mölndal. Den gråhåriga gubben T*****m ska ha en årslön bara för att boka in en tid eller få någon mekaniker att läsa ut några felkoder.

Snacka om fel person på fel plats...
Gammal tråd, men jag är så Nöjd med Göteborgs Bilservice så jag måste skriva!

Hade problem med cabtaket på Min 645 Cab & behövde vanlig service.

Olje Service, felsökning pga fel i cab takets elektronik, uppgradering av cab takets programvara, byte av microbrytare och uppsmörjning av hela takets leder mm.
Under 4000kr !!
Bmw Group på Mölndalsvägen samt Wölkes vågade ju knappt ta i den då Cab tak är utöver mångas kunskap.
Ja är så sjukt nöjd !
Det hade kunnat gå på väldigt mycket MER pengar om någon okunnig maskat massa timmar på att söka upp felet, vilket jag hört skräck exempel på.
Enligt kontakter på Bmw i Usa så kräver just Cab problematik & el fel sin man, så man var ju orolig i några dagar innan Joakim eller Peter (minns ej vem som var vem) fixade det på under 3 timmar inkl service.
Nu vågar man ju äga Bmw cabbar även framöver :)

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Lämnar alltid mina bilar till Jocke, bättre service kan jag inte få. Peter, den längre av dem, är också duktig.

BMW CS #5206
ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
Kan stort rekommendera Jocke o Peter i Partille,

Mvh Kevin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.