|
|
|
|---|---|
|
Monterade i dag ett open air filter från JR. Har sett på forumet att många snackar om en avskärmande plåt. Måste man ha de eller? Och vart gör jag av förvärmar(?) slangen??? Funderar för övrigt att byta upp mig till en nyare Bmw. E de någon som e bra på priser, om vad jag kan få för min 320 -86, ca23.000 mil, skatt & bes u.a? Rör de sig runt 10-15.000??? | |
|
Jag skulle inte betala mer än 10-15000:- för en Fräsch (ej nerraggad) E30 före 88!!! //Cosmos Söker 520 E28 eller 323 E30!!! |
|
| Är det ingen som vet hur jag ska göra med plåten? | |
|
Tjena Jonny!! Jag har oxå ett JR filter...och jag har tagit och bockat en rostfri plåt under/runt filtret och fram till luftintaget vid njurarna.. Plåten bör du ha eftersom bilen vill ha så mycket syre som möjligt.. Mickqe |
|
| Men de funkar även utan? | |
| Hej Jonny, skulle inte rekomendera dig att köra utan. När jag i sommras monterade på mitt JR OA- filter så brydde jag mig inte om plåten men efter ett tag så började bilen gå konstigt och jag förstod att det var plåten som saknades. Bilen fick helt enkelt för mycket varm luft. Stadskörning och ca 30 grader varmt ute. Efter den turen körde jag direkt in bilen och gjorde mig en avskillningsplåt i alluminium. Resultatet blev över förväntan och bilen mår sedan dess mycket bättre. Har bilder på montaget om du är intresserad. Ha det bra // Jimmy | |
|
ska du sälja bilen?? jag e intresserad var bor du M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.