|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har ganska nyligen köpt en Bmw 325 Coupe -92. För det första så vill jag säga Vilken skyst bil o köra! =) Har varit anti bmw från min födsel tills denna bil inhandlades! Iallafall problemet är inget av större kaliber, Men bara något som stör mig när jag glider på stan! Bilen går tyst o fint övrigt, Men när jag svänger kraftigt åt vänster eller höger i LÅG fart så rasslar det i bakvagnen, inte mkt... Men låter som däck skrap mot karossen! Kan oxo beskrivas som en driv knut gått sönder när man svänger fullt åt ett håll, fast då kommer ju ljudet från fram vagnen! Va kan det här bero på? Bakaxeln som är keff eller lagrena som är taskiga? Vinklarna som är åt helvete? Eller bara jag som köpt en smäld bmw??? =S Med en skelögd bakvagn? Har diff på kärran, vilket jag har fått höra inte var standard på dessa tidiga 92:er! Tror inte att bilen är ramsne / fel vinklar eftersom den går stadigt o fint rakt fram, ingen nervös framfart i den här bilen... inte ens i 170km/h! Som sagt... skrapande ljud vid kraftig sväng i bakändan av bilen! Tacksam för alla svar!! / M | |
|
OT: antar att vi sett din bil på TV ett antal gånger de senaste veckorna...? du bor ju trots allt i knutby... /Jonas |
|
| Hehe, tyvärr... Va där för första gången med min bmw! Med bmw:en då!! =P Fattar inte vart dom får allt jävla skit ifrån? Dvs medierna... kanske 5% är sant av det dom säger!! Tex idag lackade man grymt mkt när man såg en j*vla reporter stå där o filma med sin kamera! Hallååå... Finns inget att se elelr göra i knutby! Det är en håla! men dom ska visst göra det till "sekt village" / M | |
|
men om de e en "håla" lär ju en rätt stor del av invånarna va med i "sekten" eller...? för i en håla bor de ju inte så många... /Jonas |
|
|
Om du menar att hjulvinklarna i bak är så här /---\ så sätter jag min växelspaksknopp på att din bil är sänkt och då är det bara att acceptera detta... Visst du får fete grym väghållning i kurvorna men det sliter däck på insidan som bara den när du burnar/gasar krafigt på låga växlar :) Angående ditt skrapande så tror jag inte det är hjullagret med tanke på att det låter när du svänger åt båda hållen... eller båda kanske är kassa?? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Förresten... va snackar ni om för sekt? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
Andie_83 |
Slim_M>> Hej och välkommen till forumet, hoppas du kommer trivas. Kul att du gillar bilen, lika dan som min fast jag har Vanos. Vinkelen på bakhjulen är som sagt för att bilen är sänkt, ser coolt ut när man gasar på, men sliter som fan på däcken. Skrapet som du hör är kanske ett hjul som tar i? Ett kass lager brukar höras även när man kör snabbt och rakt fram, och brukar mer ha ett "wongwongwong" ljud än skrap :) Lycka till MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.