|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att det skrapar en del när man gör fullt rattutslag och såg när jag hissade upp bilen att det har skavt rätt så ordentligt i innerskärmen. Det skall tydlingen finnas en styrbegräningssats att köpa på BMW, är det någon som har monterat en sådan och vad kostar den på BMW? Gäller min 325 coupe E36 /Rickard | |
| Har problemet uppstått just nu, eller har du fel offset på fälgarna? | |
| Hör du inte när det skrapar då? Bara låta bli att ratta fullt, eller köpa styrbegränsare som sagt. Kostar väl nån eller några hundringar max... | |
| Styrbegränsningssatsen är billig och lättmonterad, 141 kronor senast jag köpte har jag för mig. Den verkar alltid behövas om man ska ha mer än standard 205:or. | |
|
Morten M: Det är BMW orginal paralelleker med 225/55-16. Adelson: Tack för svaret. /Rickard |
|
|
Om du har bredare än 205:or på originalfälgar, skall du ha styrbegränsningssatsen enligt BMW! Annars tar det som du redan har upptäckt, i vid innerskärmarna... Enda kruxet om jag minns rätt, är att man måste gänga av styrstaget för att trä på styrbegränsningen på ytterändarna av styrväxeln och då behöver man göra en hjulinställning efter det. Annars är delarna billiga (det är i princip bara två tjocka brickor med distanser på). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad säger besiktningsgubbarna om däck som tar i vid fullt rattutslag? ...är det ok? ___________________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Om det upptäcks vid besiktning blir det ombesiktning! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Isåfall är gubbarna där blinda eller tröga... mina har skrapat i nu i 2 år (har 235) och de syns rätt bra på inneskärmen och nån plastkåpa där inne. Tror inte dom bryr sig... de é ju inte deras innerskärmar som skrapas ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.