AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
999

Kompressor till M43

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Eftersom min bil har så fin kvalitétskänsla och steget till en häftigare original BMW är så stort ekonomiskt vill jag sätta kompressor till M43-motorn. Vem kan utföra en sådan lab och få det funktionssäkert?

Någon som har egen erfarenhet?
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Prova med GIK turbo, dem kan nog hjälpa dig.

//Freddan..
Hmm.... Är steget till en häftigare BMW större än vad det kostar att montera kompressor menar du? Själv tror jag snarare att det är tvärtom!

Vad det kostar att överladda en BMW beror ju givetvis på hur mycket du har tänkt skruva själv och hur mycket hk du har tänkt dig. Är det compacten det gäller? Tror det kostar betydligt mer än det smakar! Leta upp en fräsch M3 istället!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Knappast det svar jag sökte. Jag får väl förklara mig och sedan hoppas på svar i den riktning jag efterfrågat.

Jag har en exceptionellt välvårdad Compact av modellåret 2000. Jag vill inte byta till en 5 år äldre M3 som troligtvis körts av inte bara en eller två knasbollar... Jag vill bygga vidare på min bil, då jag vet vilket skick den är i och då jag dessutom redan lagt ned en del pengar på godis. Dessa är utlägg jag inte får tillbaka om jag byter in bilen hos en BMW-handlare.

Så, finns det några tips till den som redan bestämt sig för att genomföra kompressormatningen?

/KJELLEN
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare!
Enemn är ganska Haj på kompressorer, och brukar vara hjälpsamma.
www.enem.se
eller nått .. ;-)
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Trevliga och tillmötesgående. Tack för tipset!
Fanns inte med på:

Länk

men det kanske är värt en pling till Norge
Tel: +47 69 19 85 55

Mvh
//Bruno, B8 (som tyvärr inte får plats med en kompressor..)

Okidoki Kjelle!

Jag vet att din Compact är väldigt fräsch... Om det nu är den jag sett i Hägerstensåsen. Dock behövs ju lite värre doningar på andra punkter också om du ska trimma ordentligt. Bromsar mm. Det var så jag tänkte.

Är det just kompressor som är av intresse eller kan du tänka dig turbo? Då kanske Turbocenter kan hjälpa dig. De finns i Hamringe Industriområde och har turbokonverterat ett gäng BMW.

På kompressorsidan finns ju som sagt ENEM, norska Esstuning (som fått en del hård kritik här), G-power och säkert fler. G-power har jag för mig har en hel del olika satser. De finns/fanns på www.g-power.de när jag kollade för en tid sedan.

Lycka till!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tack :)

Matte>>> Är det Du som har den blå M3 utan frontspoiler?
-> Kjell

Njet! Jag åker inte ens BMW... Tyvärr! Detta pga av mycket krass studentekonomi. Dessutom bor jag inte på Åsen heller... *s* Hade bara skäl till att vara där en del tidigare i höstas och har därför sett din bil, den blå M3 och den svarta M5:an. Själv bor jag i en annan söderort och åker framkrafs med turbo.

Har du funderat ngt mer på överladdningen?
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Själv lider man av krass Skyddsvaktsekonomi. Inte oförtjänt dålig ekonomi dock, med High End i vardagsrummet som främsta orsak...

Jo, men realism lägger turboplanerna på framtiden. En tanke är att Alu-fälgar, turbo, grenrör, chip, mm mm uppgår mot samma belopp som mellanskillnaden i ett byte till 323ti.

När jag kommer på god fot igen ska jag göra något. Bilbyte eller trim.

/Kjellen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.