|
|
|
|---|---|
Crippe II |
Hej! Jag skall som ni kanske sett byta till en ny touring i vår, och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Jag skulle vilja veta vad ni anser om hur mycket som man bör lägga ner i pengar på att göra iordning bilen inför värdering för inbyte? Jag har talat med tre firmor om pris, varav två ville ha ca 2000 kronor för att göra invändig tvätt inkl. Klädseltvätt. Mr Cap, hade en specialare som dom kallade det, det innebar att dom gjorde invändig kupetvätt inkl. Klädsel. Sedan så polerade dom bilen för att få bort små repor och för att få lite extra lyster, sedan så gör dom en lättare motortvätt och polerar motorkåpan för att det skall se bättre ut. Allt detta vill dom ha 3750 kronor för. Vad jag skulje vilja veta är, lönar det sig att göra något av detta, får man igen pengarna vid en värdering gjord av BMW själva. Eller är det onödig utgift i förhållande till vad det ger mer vid värderingen. mvh Crippe II |
|
GDS varianten finns ju: Länk Tror inte BMW gör så stor affär om bilen är snygg eller ej, dom räknar nog med rekond ändå på den ( men en "GDS helrekond" kan ju aldrig skada..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
D-diddy |
eftersom inbytestestet utförs av en människa så är det ju en subjektiv bedömning. alltså är det viktigt att den ser fin och fräsh ut. När jag jobbade med inbyten och rekond så var det mycket helhetsintrycket man gick på vare sig man ville det eller inte. David. "The unattainable is invariably attractive" |
Crippe II |
Men är det värt nästan 4000 kr, skulle en värderare dra ner en bil i pris så mycket eller kanske mer bara för att man inte gjort allt som Mr Cap erbjuder. Skulle det inte räcka med att man såg till att sätena var frächa och att det är rent i kupen, att bilen är nytvättad!? mvh Crippe II |
|
Min känsla är att de flesta handlare skiter i skick och går bara efter sin lista. Så min uppfattning är att du inte tjänar något på att lägga ner så mycket pengar. Se bara till att den är hel och ren samt ger ett välskött intryck. /Andreas |
|
| Jag tror som ovan, lägg ner lite egen tid på att tvätta och städa. Känns bortkastat att lämna iväg... | |
|
När jag har bytt in mina bilar har aldrig någon kommit ut och tittat på bilen. Dem bläddrar bara i sin satans lista och säger detta byter vi in den för. Ibland känns det lite sisådär när man kanske har tvättat bilen och gjort den fin för att höja värdet. sista gången struntade jag i att tvätta den och bara lämnade den på deras parkering skitig, kränkt och ledsen. Ingen höjde på ögonbrynet för det. Säljer man privat tycker jag det hör till "god sed" att tvätta och göra iordning bilen. Då det känns bra att köparen trivs i sin framtida investering! Alltså: Ska du byta in bilen, skit allt. Lämna bara in den. Ska du sälja privat? i så fall fixa och städa. 3700 SEK för att lämna bort att fixa kan du själv bara bedömma "tid är ju alltid pengar". Lycka till med inbytet! Mvh Kristian |
|
Crippe II |
Tack!!! mvh Crippe II |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.