AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
789

E39án gick igenom besiktningen - bra för statistiken

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej alla

Har precis varit och besiktigat aset, den gick igenom utan anmärkning. Så nu blir det en E39 till i statistiken som går igenom utan anmärkning.

Dock lite roligt som hände, vid kontroll av bilens underede/leder osv. brukar de lyfta upp framvagnen/bakvagn i luften med en anordning som går på skenor (ni vet vad jag menar).

De höll på att greja under bilen väldigt länge, flera stycken tekniker var där och grejade. Shit! tänkte jag. Måste vara ett jäkla fel på bilen...nu får jag Spanskflagga.

Frågade om något var fel

Nä fel är det inte, men bilen är så mycket sänkt att det inte går att lyfta den via de vanliga lyftpunkterna.....snacka om att jag blev glad....jag tog detta som en komplimang. De trixade lite och lyckades få upp den.

Ville skriva av mig lite då det alltid är kul att få igenom bilen.

Mvh / Wallace

Nu äntligen i Galleriet
Länk
Är du nöjd med bilen i övrigt?
Undrar därför att du kallar det "aset" :-)
Wallace: Grattis till det blanka pappret.

Varför blev du glad över att inte lyftvaggan inte fick plats under bilen. Fattar ingenting?
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Undrar vad det är för speciellt med o få igenom en så pass ny bil med blankt papper?
Besiktigade mig gamla 86ans e28 för ett par veckor sedan. Rent o fint papper. Inte en kaffe fläck på det ens. Inte en anmärkning med andra ord :), tycker jag iaf är lite mer o skriva om :P inge illa ment
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hejhej

Anders R:

Aset är benämningen på bilen för att den ska veta sin plats. Har bytt massor massor av saker på den varpå den just nu förtjänar namnet. Att den är bra att köra osv. är ju självklart...lite hat kärlek just nu när min plånbok försöker att återhämta sig.

bjoerck:

Anledningen till att jag blev glad att lyftvaggan inte fick plats är enkel. Det är för mig det ultimata beviset på att den är låg vilket enligt min mening är ett måste. Tycker att den fortfarande är för hög men fick lite plåster på såren så att säga. Jag har nästan tvångstankar inom detta område. Praktiskt är det inte men det är ett faktum jag helt enkelt inte kan förstå p.g.a av min skada.

Nord:

Håller med dig. En så pass ny bil ska egentligen inte vara problematisk att besiktiga. Dock har fått byta massor massor utan slut på eländet. Jag utgick ifrån att något nytt skulle uppenbaras vilket det konstigt nog inte gjorde.

Bilen har även gått 19.500 mil och det är klart att det tar på materialet då dessa mil avverkats under inte allt för många år. Leder, stag, dämpare, kattar, osv är inte i nyskick efter nästan 20.000 mil.

Bara för att det är en -97á finns ingen garanti att den ska gå igenom hur lätt som helst, det kan nog fler på forumet intyga. Men visst en dylik bil/årsmodell tycker man ska gå igenom.

Mvh / Wallace

Nu äntligen i Galleriet
Länk
Wallace: Aha, känner igen detta. Byter man en sak är det dags för nästa, inte kul även om det är slitdelar he he.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.