AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.720

Mp3 kopplat till original e39 stereo? line?

Jag undrar om man kan koppla in en bärbar mp3 spelare på något snyggt sätt till en original BMW kasett stereo? Inte via en band-adapter i fronten, utan via line in eller liknande.

mStation jukebox finns ju, men den kostar 2500 för 10gb och det är ganska dyrt om man jämför med vad man får för samma peng på bärbara mp3 spelare.

Det jag hade tänkt mig är att man kör line in bak i stereon (om det nu finns) och tar ström någonstans ifrån och sedan lägger spelaren i handskfacket eller monterar någonstans på panelen.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Det du söker finns på www.connects2.com ( samt i div trådar om E39), svensk ÅF: Sony

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
tack! Men vilken av dessa adaptrar skall jag ha till en 528i e39 -96 med bandare? Den översta står ju -96 och framåt, men 'PreWired' ??

BMW Pre-wired, 5 Series 96 onwards, Business RDS,Business CD,Business Profesional Philips,Blaupunkt, Becker VBMX001

BMW Mini, 3, 5 Series not pre-wired Old BMW radio block Philips,Blaupunkt, Becker VBMX003

BMW Mini,3, 5 Series not pre-wired New BMW radio block Philips,Blaupunkt, Becker VBMX002

BMW Mini, 3, 5 Series not pre-wired Old BMW radio block Philips,Blaupunkt, Becker VBMX003

bör det väl vara då, eller??

Nja, jag tror det är den första. Kolla här:

Länk

Vill du ha Sonys växlare Länk CDX-T69 eller CDX-T70MX ( spelar MP3)
så skall du ha Länk ABMS007 ( för CD/MD växlare) eller MBMS007 ( for MP3 växlare) OM du INTE har fördragen för CD växlare i skuffen ( Sonyns orginal kablage användes ( fast byt ut RCAn mot en bra..)
Annars: ABMS005 /MBMS005 är OM du har FÖRDAGEN kabel till skuffen

Vill du däremot bra ha "line in" skall du ha: Länk VBMX003 om du INTE har fördragen kabel eller VBMX 001 om du HAR fördragen kabel

TW
33
TWA
520i -97
Hej! En lite anstickare från ämnet kanske, men är det någon som vet om det finns liknande kontakthistorier som kan användas för att koppla in pioneers CD växlare till Business RDS (E39)??

Dom som är populära i USA är Blitzsafe som har endast för Alpine samt Saundgate som finns till: Alpine,Sony,Kenwood och Pioneer ( ca 100 USD (+ frakt+tull+ svensk moms..))

Men annars ligger ju Sony "rätt" i pris med knappa 2000:- för växlaren ( 3500:- för MP3) och ca 1100:- för "boxen", eller ??

www.blitzsafe.com eller www.soundgate.com om du vill Wallraffa lite själv

TW
33
TWA
520i -97
Grejen är den att jag har en Pioneer växlare sedan tidigare med IP-bus output!
....skall Wallraffa lite nu å se..

Okay tack för infon :-)

Jag skall nog 'bara' ha line-in och dra ut kablarna någonstans fram vid stereo panelen. Tänkte montera en sådan här sak:

Länk

Det är alltså Sony i Spånga som säljer Connect2 grejjorna i sverige eller? Jag behöver ju en VBMX003 adapter om jag fått allt rätt nu...

Ag
47
Agonar
540i -98
erito:

hör av dig om du får tag på nån connect2 adapter. Själv har jag försökt i 2 månader utan lycket resultat ...
Agonar: jadå jag säger till. Verkar konstigt om det inte skall gå att få tag på eller låta någon bygga en.... Måste ju vara massor av BMW ägare som vill ha line in till stereon

Någon som vet om det här tipset från bmwtips fungerar på en vanlig BMW bandare utan nav ?

Länk

Det verkar som ett bra alternativ att skippa bandaren och använda den in-kanalen för mp3 istället. Behöver man alltid en signalförstärkare?

LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Hur går det för er som ville ha en line in?

Jag är väldigt sugen på att fixa en line in. Finns det några adaptrar i sverige att köpa eller är det någon som har en schema på kablarna så att man kanske kan bygga en egen line in.

Har testat med mp3 via bandaren med ur usel ljud!!!!

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Här finns det diverse kul adaptrar till BMW m. .fl. Länk

/Johan

Riktiga män kör sedan.
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Jag har aldrig gillat tyska och kommer förmodligen att aldrig gilla deras språk.

De låter som hundar när de pratar.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
LO528: Håller med dig om det Tyska språket. Bilstereo är däremot mycket förmånligt att handla därnere.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.