|
|
|
|---|---|
| jag var och besade min 325 im 89 fick för högt hc värde ,250ppm gränsvärdet är 100ppm nnågon som har nått bra trick att lura ner värdet lite?? | |
|
Ny lambda och nyservat! MVH Sandor S. |
|
| Luftfilter o tändstift, hc är ju oförbränd bensin så antingen går den fett eller så feltänder den, har du kat förresten? Serva som Sandor säger... | |
|
Hc kan även vara olja i avgaserna! Serva bilen, byt till en bra syntetolja, nya stift, nytt luftfilter, nytt oljefilter och kolla över tänddelarna. Se till att motorn är ordentligt varmkörd när mätningen sker (dra ur den ordentligt på växlarna för att få både motor och katalysator ordentligt varma!). Hjälper inte det får man börja felsöka. Kat och/eller lambdasond kan vara dåliga. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| den går på ganska lågt tomgångsvar och sen missar den lite på tom gång så missar den lite. men d räcler med att höja varvet med ca 100 varv för att den ska sluta missa, så d blir nog att höja tom gångsvarvet med nåt hundra, och sen stog ju bilen avstängd på bilprovningen ica 15 min innan de körde avgastestet , och då lär ju knapast katten haft arbets temp | |
bmwracing |
Nya stift & tänddelar bör göra susen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.