AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.400

Stoppa Chris Bangle

Sida 3 av 5
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Ni som Inte ser på design som nämnde Bangle. Köp upp en större aktiepost i BMW , går säkert att fixa därifrån.
Ni andra gilla läget eller köp Volvo.
Visst är det ett uttjatat ämne men folk får väl tycka vad d vill...tror att många som klagar är besvikna och inte har nåt persoligt emot Bangle. Själv ska man byta märke för att Bangles design faller tyvärr inte smaken. (Undantag 6serie cabrio)

Det är väl samma sak som att byta ut Arne Weise på julafton till nån helt annan tex markoolio el nåt..
Tror en del skulle ha problem med detta precis som vissa andra skulle gilla det. Visst går det att byta kanal men det klart att d svider.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag verkar vara en av de få som gillar Chris Bangle. Jag anser att han bara gjort snygga bilar som jag sett i alla fall. Och han har tagit in BMW i en ny, djärvare design som jag tror är ett stort + för framtiden.

MVH Morgan.

Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Bla bla bla bla och ändå måste livet gå vidare på något underligt vis...

Om nuvarande designstil hos BMW fortsätter, blir min kära Z3 min sista BMW...

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
betriebsanleitung1
Chris Bangle har fått mig att få upp ögonen för Mercedes.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Den som tycker bakluckan är snygg på nya 7.an räcker upp en hand...:)
Jag tycker den förstör totaldesignen något så in i h-e.

Mvh Janne.
*hand upp* ;) efter att smält designen tycker jag att "bängels" design är enastående men det tog lite tid för mig ;)

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
obs ta det med "en nypa salt"

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
En hand till ! Gillar den inte minst för att den är så j*la vågad :-). Ide´n har ju funnits där den -99 då denna Länk Z9 Consept visdes första gången. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Soki: Trist att höra, vad blir det istället ? (snälla sej inte Merca) // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Adrenalin:

Vi får se vad d blir...Mb e inte uteslutet och eftersom jag inte bryr mig om märkestatus så...kanske en folka? =) Men som sagt vi får se.

Ny bild 18 Jan-
Länk
320-325
jag tycker att Z4 är förbannat snygg men det är oxå den äna möjligtvis 6 serien nya 5 serin är blää även 7 serien m.m
2mas
Den fulaste BMW som åker på våra gator är utan tvekan E36, snacka om missfoster!!
*hand upp även här* Jag känner också att designen "växt" på mig. Nu inser jag vilka fruktansvärda estetiska ideal jag hade förr och att den nya världsordningen med Bangle (härefter kallad Gud) är framtiden för all designverksamhet! Vi kan alla bli lite mer "Banglistiska" om vi bara rannsakar oss själva och är beredda till hård meditation och att underkasta oss den ultimata formgivningen presenterad för oss av Honom via bmw.com (härefter refererad till som Den Heliga Online-Skrift)...
LMFAO
E36 tyckte jag var oerhört läcker ut när den kom -91. Idag känns den... Daterad. E36 har också blivit 80-talisternas raggarbil vilket gör att modellen känns lite pinsam.
Snacka om att BMW är ett starkt varumärke! Ett varumärke som har hjärntvättat dess anhängare på ett sådant sätt att de upplever allt med BMW-loggan på som snyggt.

Det skulle vara mycket intressant att höra åsikter kring Bangles design av andra bildesigners eller andra yrkeskunniga inom estetik. Vad är det som är snyggare på en E65 jämfört med till exempel en Hyundai eller Toyota? Jag misstänker att skönheten sitter i det starka varumärket.

bjoerck: jag känner en designer från staterna som var här för att vidareutbilda sig inom modellering, han sa att han hade svårt att ta BMW på allvar efter de, som han uttryckte det, "cirkuskonster" Bangle drivit igenom. (Han var anställd av GM, om nån undrar).
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jag har jämt tyckt att 5-serien varit anonym, rätt ful faktiskt, det är först nu den fått karaktär.Så därför köper jag en i sommar!
/Anders
Bangles design är egentligen inte det minsta nydanande. Ford började med New edge-designen (heter det så) när Fokusen lanserades. Uppdragna strålkastare har japanarna haft länge. Rena karossidor utan lister är inte heller något nytt. De nya saker som har införts kan räknas på ena handen fingrar och de sakerna har inte satt nya trender i branschen. Jämför till exempel med de bakljus Lexus lanserade. Den typen av bakljus återkommer numera på mängder av bilmärken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.