|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Här är en länk för er som vill stoppa Chris Bangle som har designat E65:an. Gå in på "Sign the Petition" och ge ditt stöd. Länk //Schnitzer | |
| Ge dig och kom in i 2000 talet. E32 är inte den snyggaste bmwn i historien! | |
| Jag tycker inte heller att den är så tokig, såg en svart sådan på en biltransport blandat med en massa andra bilmärken, och den överglänste alla ,den såg riktigt maffig ut tyckte jag. så jag tror att man kommer att vänja sig,jag tyckte e39an var skitful när den kom, men det tycker jag inte idag däremot. | |
|
Ähhh, kom igen nu Schnitzer. Om du hade fått bestämma hade vi väl alla åkt omkring i T-Fordar..... Nya sjuan blir bara snyggare och snyggare..... VILL HA.... Mvh Dexx |
|
|
Har kommit på att BMW:s gamla ordspråk från 80talet funkar fortfarande: BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den"... //Cosmos Söker 520i E28!!! |
|
|
Det är mycket skäll på Bangle här och jag håller inte med. Han håller på att ge BMW ett nytt formspråk och det är inte fel. Titta t.ex. på E38:an - den kändes lite "efter" redan när den kom för sju-åtta år sedan. Hade tillfälle att syna E65 i sömmarna hos min handlare i veckan. Första intrycket består - exteriören är mycket lyckad med undantag av ryggsäcken på bakluckan. Interiören är däremot en tristare historia. Ratten är hämtad från Saab 900 GLs -83 och träinredningen från Antikrundan - alldeles för mycket virke för min smak! iDrive verkar funka även om den kräver lite för mycket tänkande för att kännas klockren. Hur som helst - om den är lika fet att köra som de säger är det tveklöst en äkta BMW! Tiden går och det märks även i BMW. Samtidigt som jag kollade in sjufyrtiofemman passade jag på att på skoj provsitta en E36 från 1995, nästan identisk med den 320 jag sålde för ett halvår sedan. Kändes trång, gammalmodig och konstig jämfört med 330n. Det är inte länge sedan jag tyckte att bilarna aldrig kommer att bli bättre än BMW från 1994... |
|
|
Inlägget var riktat till de som inte tycker om nya E65:an. Jag tyckte att det var bättre när tyskarna designade de förra 7-serierna. Jag hatar inte E65:an. Jag tycker att det är en fin bil, men det finns andra som inte tycker att den ser ut som en riktig BMW. Jag har pratat med folk från Tyskland och de tyckte att det var bättre med den förra 7-serien, alltså E38:an. Men alla har rätt att tycka vad de vill. //Schnitzer |
|
|
Tycker heller inte om E65:an till 100%. Utformningen av strålkastarna tilltalar inte mig, de ser upp och ner vända ut, sen har den rattväxel a la Förenta Staterna och där växelväljarspaken brukade sitta så finns det två mugghållare (Coca Cola-hållare a la Förenta Staterna). Maskinellt sett är den superbra, har åkt med i 745:an i helgen, längtar verkligen tills V12:an infunnit sig i motorrummet. På långt håll såg inte ratten bra ut men när man hade den i händerna så var det helt OK. Tycker att det börjar bli för amerikanskt på BMW, E65:an blir någon slags exklusiv framtids Cadillac känns det som. Varför klagar alla på Schnitzer personligen, inlägget var ju riktat till de som inte gillar E65:an? //Sniffer |
|
sebbe_bmw |
När man såg E65 för första gången undrade man ju va det var för nåt men jag var nere på Frankfurt mässan när den hade premiär och då var den inte så tokig..I går var jag på BMW och körde den då tycker man inte att den är ful längre!!!! Sebbe |
| Håller med när e38an kom kändes det som om det bara var en facelift av gamla 7 serien. Har ni sett koncept bilar from z9 osv? Helt underbart. Man får inte vara rädd att göra bilarna med moderna, många gamla designers var fastlåsta vid runda lysen och att njurarna ska se ut som dom alltid gjort. Klart dom ska vara kvar men man måste får göra dom lite uptodate! | |
|
Satt och pillade i en ny 7:a förra helgen, med utseendet har jag redan vant mig. Bilen kostade ~250 000 Dm så till dom som stör sig.....köp ingen då! |
|
|
det snackas mycket om e 65, men vad tycker ni om nya 5 o 6 serien? D |
|
|
Jag tycker att det är ett extremt gnällande om denna stackars man! Han gör inte annat än att sköta sitt jobb och det tycker jag att han gör utmärkt! Som många säger så ser hans skapelser på bild j*vligt skumma ut men när man sedan ser dom i verkligheten så är det en helt annan sak! Jag måste säga att när jag i månader sett nya 6:an på bilder överallt så blev jag ännu gladare när jag tog mig en närmare titt på Borgs Bil! Bilen är minst 10 gånger snyggare i verkligheten än på bild och framförallt tror jag att hans verk kommer att kännas fräscha många år framåt när många andra ser tråkiga och omoderna ut. Det som har hänt är att BMW har placerat sig längst fram i fältet och där också vågat sticka ut hakan och det är nu detta som sticker i ögonen på många bakåtsträvare! Ge den nya designen lite tid grabbar jag lovar att den växer med tiden :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag älskar Bangles alla modeller speciellt nya 6an . Var och provade nya 5an även den tycker jag är en fullträff designmässigt som jag också tror att touringen blir när man får se den i verkligheten. _______ Min:Länk --- Lass dir raten trinke spaten |
|
| det kanske ligger nåt i det man säger "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!" även ifall jag har lite svårt för det nya formspråket... | |
\\\M 325i ZENDER/// |
många gnäller på mr bangler men som någon sa dax att tänka nu tid å fram tid..plus har ni set nya a6an från ådi(samma form givning som bangler..) då kan man säga att karln har gjort lite rätt.. Projekt trippel xXx i gång. |
|
Det blåser alltid på toppen, klassiskt ordspråk som stämmer bra om t.ex CB. Lugna och fina nu bara, låt modellerna sjunka in lite innan design osv sågas helt. Det har varit likadant förr, både med BMW och många andra när nya modeller presenterats, och det kommer att hända igen. Tyvärr eller hurra, välj själv.. En till klassiker: Om barnen på stenåldern hade lydit sina föräldrar så hade vi fortfarande bott i grottor och gått omkring i djurhudar. Tänkvärt! FP |
|
| Jag sågade nya 5:an stenhårt när den kom! Men nu har den mer eller mindre smällt in. Tycker den är dödsläcker! | |
| Here we go again... :-) | |
|
En del inlägg på den där listan är ju skitroliga: -"i think chris bangle is the second greatest scourge of our times after saddam hussein. all the new cars are butt ugly, literally." Själv hade jag nog satt Bangle före Hussein, men det är väl en smakfråga... :-) |
|
|
det känns lite väl mycket japps inspirerat när man ser åtminstone på nya femman... jag vet inte vad, men det känns så... D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.