|
|
|
|---|---|
|
När man läser fabriksuppgifter om prestanda så är alltid den med manuell låda (syftar på 530 i vs iA )några tiondelar snabbare upp till hundra!Varför det?Vi växlar snabbare!? /Anders | |
|
Automatlådor har en momentomvandlare som stjäl mycket kraft. Dessutom har automatlådor ofta högre utväxling. Själva växlingen går mycket fort på moderna automater. |
|
|
förr när jag tänkte på en diesel med automatlåda, så var det det segaste som kunde tänkas!!Fast allt ändrar sig!!Diesel eller automat, spela roll! /Anders |
|
|
Jo du Bjoerk! Du verkar rätt hemma på det där med bilar!Sånt uppskattas! /Anders |
|
|
Men de manuella tiderna är väl svårare att uppnå? Med tanke på att tajmingen måste väl vara svårare att få till optimalt? Mvh Elvis |
|
|
Vespalun?? Två bilar är fler än en.. |
|
|
BoogieElvis! Kom på en sak, (ett halvår senare, spela roll;-))orsaken till att man väljer manuell låda, är nog för att man känner att man kan påverka, med en automat hänger man bara med, typ mähä;-) /Anders |
|
|
För nåt år sedan kunde jag inte tänka mig en automat. Men nu ett år senare, när jag färdats i lite fler automatare och upptäckt att en bil kan gå riktigt bra med automat så är jag inte alls främmande för det! Finns en viss "risk" att nästa bil blir en 525iA, men vi får väl se :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
Svärd |
Hur skönt som helst med automat ju! Har man lite motor framför så behöver man inte påverka nått, bara att gasa så växlar det ner en eller två pinnar. Ganska lätt att påverka automatlådan med när man lärt känna den. Är väl möjligheten att motorbromsa man saknar lite ibland. ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.