AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
675

Är denna köpvärd? 530i -93

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hittade denna 530i -93 på bytbil.com i förmiddags: Länk

Vad tror ni experter om den? Och priset?
Jag tänkte ringa säljaren i morgon, men det är alltid roligt att höra era åsikter först.

Hur tror ni priset står sig om ett par år, och hur eftertraktad är den egentilgen? Det verkar ju inte finnas så många 530i som är manuella, och vad jag har sett verkar de flesta vara Touringar.

Spännande namn den bilfirman hade.

Fordonsstatus: I trafik (2001-04-12)

Antal ägare: 8

Datum för första reg.: 1996-12-18
Producentansvarig:

I trafik första gång: 1997-01-01
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Ja

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

8 ägare sen den blev importerad 96 är ganska mycket tycker jag.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
735
Får lov att hålla med ovanstående talare ang ägare...

Har gått ganska lite 17´sen 93 verkar inte speciellt mycket, skulle vara misstänksam mot s-boken (därmed inte sagt ngt skulle va fel, dock så vet ja att många bilar skruvades vid denna tid...). Sen är mil inte allt bara man vet vad man betalar för...
Den verkar vara bra utrustad iaf, och ser fin ut i lack vid snabbkoll på bilder iaf.

Och som sagt spännade namn på företaget.....
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Företagsnamnet låter inte helt obekant, nej! Dock verkar bilen säljas privat.

Jag tänker inte spekulera mer i miltal och frekventa ägarbyten förän jag har sett bilen i verkligheten.
Håller dock med om att antalet ägare är många och miltalet på gränsen till lågt.

Tror ändå att jag står över denna bilen, just pga importen, själv har jag inget emot import men försäkringsbolagen verkar ha, de ville ha högre premier och extra stöldskydd etc... (som alla vet!).

Tack för synpunkter!
ormen
ser fin ut på bild, snygg färg...
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Kom igen nu gubbar, fram med plånböckerna. Jag lämnar BMWpower-rabatt.... ähum Autopower-rabatt till den som klipper till snabbt ;-)

Mvh Tomas
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta inte antalet ägare vid registerutdrag så allvarligt. 8 ägare betyder nästan aldrig att 8 olika personer ägt och brukat bilen. Vanligtvis är minst hälften av ägarna firmor elr leasingbolag.

Kan som exempel nämna att min brors bil (årsm. -97) har 7 ägare på papperet. Han köpte loss den av min fars företag som haft den som tjänstebil. Antal "riktiga" ägare = 2, på papperet alltså 7...

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Precis som anderas_lofgren säger så kan man inte ta det allt för seriöst, vet många bilar som enligt Fordonsfrågan har många fler ägare än vad som är riktigt!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.