AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.080

Rostangrepp baklucka e39

Läste ngnstans att det har funnits sådana fall. Har små antydningar till rost vid hörnen på min sedan. Ngn som varit hos BMW o hört sig för? Min bil är en -96 som gått 17000mil. Tacksam för funderingar...

//Calle
Sl
38
Sladde
540i, 97
Se även upp med tanklocket när du tvättar bilen. Vatten som tränger in innanför locket vill gärna stanna kvar i några veckor, urusel utformning ser nästan ut som en grop. Skarvarna på min bil ser ut som början till ett rostangrepp. Karossen ska annars
vara galvad...

Sladde
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Backluckan och tanklocket är 2 ställen det varit problem med. Du har dock 6 års rostkyddsgaranti så se till att visa upp bilen på BMW.
HC
52
HC
523i Touring -97
Ska precis få tillbaka min bil med en ny baklucka. Det gick på rostskyddsgarantin uan problem trots importbil. I mitt fall kom rosten i falsen. Kontakta din ÅF!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Märkligt att en bil i halvmiljonklassen ska börja rosta
redan efter några år. ner man kan köpa helgalvade bilar för under 100.000.Väldigt dåligt tycker jag.
Min gamla Volvo740-87 (8års rostgaranti) stod ute i ur och skur mellan 93-00 inte en rostfläck någonstans.
inte ens antydan.Iof sköter jag mina bilar ordentligt.
Men ska inte behöva sköta bilen exemplariskt för att den inte ska börja rosta på så kort tid.Min Bmw hade inte rullat på vintern när jag köpte den förra året, så vi får väl se hur lång tid tar , men då har väl garantin gått ut.Det där tanklocket var det första som jag irriterade mig över rena swimingpoolen. men också det enda irritationsmomntet. Vilken designmiss.
MVH

Hasso
ch
34
choden
530iAT -01
För 1½ år sedan hadde jag en importerad 528i -96, 16000 mil. Den var rejält rostig på bakluckan men jag lyckades inte att få BMW att ta den rostlagningen.
HC
52
HC
523i Touring -97
Det går inte att få det på garantin om rosten har uppstått pga yttre verkan,dvs om man har lastat något som nött bort lack och galv.
Har varit på BMW:s stora plåt o lackverkstad nu (Bollmora Sthlm) och skickat in en anmälan om "goodwill" som det hette. Enligt verkarn där så var det precis ett sådant rostangrepp som brukar förekomma på e39:orna. Luckan är delad precis ovanför reg skylten och där hade de -"missat med kittningen" så lacken inte fäste så bra...Får se vad som händer, han verkade lite skeptisk pga att bilen var importerad...

//Calle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Bra att du talade om var det var kanske dags att göra en inspektion innan det börjar att rosta.
fixade till lucköppningen i somras hade tryckt in gummiläppen så microswitchen låg till hela tiden.(impulsswitch).Såg ingen antydan då ialla fall.
Men är det felkittad så kommer det ju underifrån.
MVH

Hasso
HC
52
HC
523i Touring -97
Callo:
Jag har varit i kontakt med BMW Sverige, och enligt dom ska det inte göras nån skillnad på import och svensksålda bilar.
ENEA
hallå jag letar efter en fin 525-e34 ev kan jag tänka mig att kosta på mig en 528-e39årsm 96-98 men blir fundersam när man hör talas om OPEL SJUKA????? på en så pass ny (dyyyr) bilmodel som en e39 skall inte detta vara en 100% kvalitets bil ????
mvh enea
Har varit i kontakt med BMW idag och fått klartecken på att byta bakluckan! Skönt...trodde det skulle bli lite strul pga av importen. Men men känns också bra att de byter ut hela luckan och inte bara lackar om den befintliga. Tack för alla tips!

//Calle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.