|
|
|
|---|---|
|
Har ställt frågan under annat inlägg innan... Kan man byta från 523/528 bromsar fram (296x22 mm) till 540 bromsar (324x30 mm) utan några andra ingrepp än att ha matchande ok? Passar ok och skivor rakt av? Tacksam för ett snabbt svar, Mike | |
|
Byter du till större skivor så åker du på att byta oken med. Min 528i Touring Länk |
|
|
Tsaros, Jo jag vet att matchande ok behövs, men är det samma infästningar för oken och skivan som för de mindre skivorna och tillhörande ok? Mike |
|
|
Ahh sorry, missade den biten. Enligt den informationen jag har fått så ska det passa rakt på med tillexempel 540´ns bromsar. Min 528i Touring Länk |
|
|
Tack Tsaros! Någon annan som kan bekräfta att det passar rakt av? Mike |
|
|
Jag frågar igen och hoppas på svar... Går det att montera 540 skivor och ok rakt av på 523/528 utan modifiering? Übermeister Hasso har du nån kommentar? Mike |
|
|
Tipset här: Länk säger bl.a. "A new set of 540i front calipers, rotors, pads, caliper frames, and lines will run about $1300 from a BMW dealer. " dvs 1300 USD för: OK,skivor,"OK-ramar"(??), och rör/slangar då låter det ju trevligt med hela kitet med "porschebromsar" för endast 5000 USD... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus, jodå jag har nog kollat in denna sida lite då och då, var väldigt behändig när jag skulle byta ett invändigt handtag... Jahaja dom däringa ok 'ramarna' kanke också behövs, nån som vet??? Mike |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.